جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: در صدر اسلام مساجد مانند پارلمان های مهم، محل بیان و حل مشکلات جامعه اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امرور در نشست دست اندرکاران مساجد، اظهار داشت: مسجد در تاریخ اسلام از اعتبار و ارزش بسیار والایی برخوردار بوده است و بسیاری از امور مسلمین در همین مکان مقدس حل و فصل می گردید.

امام جمعه مریوان تاکید کرد: باید امروزه که جامعه اسلامی در برابر هجمه های شدید فرهنگی دشمنان اسلام بسر می برد، بتواند به بهترین نحو ممکن از ظرفیت های مساجد در این امر استفاده نمود.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه در صدر اسلام مساجد به مانند پارلمان مهم محل بیان و حل مشکلات جامعه اسلامی بودند، گفت: امروز هم اگر بتوانیم به صورت علمی، تخصصی و با تعهد کار کنیم بی شک در جذب بیشتر اقشار جامعه به ویژه جوانان به مساجد موفق خواهیم بود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: لذا تاریخ ثابت کرده است که قشر روحانی و مذهبی بهتر از هر گروه و قشر دیگری در جذب آحاد مردم به مساجد و اماکن مذهبی موفق هستند.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز وسایل ارتباط جمعی بسیار متنوعی در جامعه وجود دارد و شاید یکی از اصلی ترین عوامل دور شدن برخی از جوانان از مساجد همین امکانات ارتباطی روز باشد، لذا برای مقابله با این مهم باید برنامه ریزی های مدون دینی و آموزشی در مساجد برای جذب حداکثری جوانان انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه گرایش جوانان به سمت امکان مذهبی بمانند مساجد آنها را از آسیب های اجتماعی دور خواهد ساخت، بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که باید امروز روحانیون در انجام آن اهتمام کامل داشته باشند، این است که در مساجد کلاس های آموزش احکام به روش های نوین برای نوجوانان و جوانان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha