جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گفت: آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه، امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد.

وی با بیان این که این آزمون سالی یک مرتبه در استان ها برگزار می شود، افزود: در این آزمون 12 نفر از طلاب مدارس علمیه مازندران شرکت کردند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این آزمون به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار شده، خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در صورت کسب نمره 85 در آزمون کتبی از شرکت در آزمون شفاهی معاف خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که آزمون شفاهی شرکت کننده ضبط و برای بررسی و اعلام نتیجه به قم ارسال شده، تصریح کرد: این آزمون با حضور اساتید مجرب و برجسته حوزه علمیه استان برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: طلابی که در این آزمون برگزیده شدند از سوی حوزه علمیه مشمول افزایش شهریه خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی همچنین توجه به قرآن و نهج البلاغه را در مدارس علمیه امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید حفظ و قرائت این دو کتاب ارزشمند بیش از پیش مورد توجه طلاب قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مازندران در بحث حفظ و قرائت قرآن کریم از جمله استان های موفق کشور به شمار می رود، تصریح کرد: طرح تربیت طلاب حافظ قرآن کریم چند سالی است که در این استان آغاز شده است.

وی بر ضرورت گسترش طرح حفظ قرآن در مدارس علمیه استان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر این طرح در مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر به طور تخصصی در حال اجرا است که باید در سایر مدارس عملیه استان نیز گسترش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha