پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: در حوزه فرهنگ سازی نماز باید خلاقیت و نوآوری به خرج دهیم و این موضوع مهم را در نهاد خانواده فرهنگ سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در اجلاسیه نماز استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد گفت: فرهنگ سازی نماز نباید تنها به رویدادهایی چون اجلاسیه خلاصه شوند، بلکه باید توسط دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برنامه ریزی شده و در طول ایام سال اجرایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: نماز دارویی معنوی برای جامعه است که اگر جامعه اهمیت کافی و لازم را به نماز بدهد، شاهد حل بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی خواهیم بود و این امر برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون قزوین تصریح کرد:  اولین جایگاهی که پیامبر(ص) پس از بعثت بر تاسیس آن اهتمام ورزید احداث مسجد برای اقامه نماز بود و این اهمیت نماز را می رساند

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سازی نماز باید خلاقیت به خرج دهیم و این موضوع مهم را در نهاد خانواده فرهنگ سازی نماییم.

وی بیان کرد: اگر به دنبال وجدان کاری هستیم، چاشنی آن نماز است؛ اگر نماز را در اولویت کاری قرار دهیم، مابقی کارها بانظم انجام می‌شود و اگر دنبال توسعه پایدار هستیم، شالوده آن نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: اقامه نماز نقش مستقیمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند و بسیاری از مشکلات اجتماعی از بی توجهی به فرهنگ نماز ناشی می شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: دستیابی به مقامات و مراتب اعلای عبودیت با اهتمام به نماز دست یافتنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha