پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نظری خادم الشریعه

حوزه/ آیت الله نظری خادم الشریعه با تقدیر از دغدغه همه مسؤولان استانی و شهرستانی در مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری بر ضرورت تسریع در روند اجرایی بازسازی این پروژه مهم دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  از مازندران، جلسه بررسی آخرین وضعیت مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری شامگاه روز شنبه، با حضور علما، روحانیان، ائمه جماعات و همچنین مسؤولان متولی این بخش در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه در این نشست با تقدیر از دغدغه همه مسؤولان استانی و شهرستانی در مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری بر ضرورت تسریع در روند اجرایی بازسازی این پروژه مهم دینی تأکید کرد.

وی با بیان این که باید هر چه زودتر درب مسجد جامع ساری به روی مؤمنان این شهر گشوده شود، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تسریع در روند بازسازی این مسجد کهن و قدیمی بهره گرفت.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که مسجد جامع یکی از مهم ترین و قدیمی ترین پایگاه های دینی استان مازندران به شمار می رود، تصریح کرد: در ادوار مختلف تاریخ به ویژه در دوران نهضت انقلاب این مکان به عنوان مهم ترین پایگاه ساماندهی نیروهای انقلابی به شمار می رفت.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که منبرها و خطابه های مهمی در دوران نهضت مبارزات انقلاب در مسجد جامع ساری انجام گرفت، بیان داشت: همان حرکت های انقلابی زمینه تزلزل سلطنت پهلوی را فراهم کرد.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مسجد جامع ساری پایگاهی محوری در برنامه های دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: این پایگاه مهم دینی همواره یکی از مراکز ثابت فرهنگی، دینی و معنوی مردم استان به شمار می رفته است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که متأسفانه آتش سوزی و تخریب مسجد جامع ساری موجب ناراحتی قلوب بسیاری از مؤمنان  شده است، تصریح کرد: خوشبختانه دغدغه مسؤولان استان در بازسازی این مکان تاریخی و مذهبی قابل تقدیر  است و امیداوریم با تسریع در روند اجرایی بازسازی شاهد بازگشایی درب این مکان ارزشمند  ودینی به سوی مردم باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha