پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کتاب و مطالعه در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، گفت: اهمیت کتاب در دین مبین اسلام به قدری است که معجزه پیامبر گرامی اسلام، کتاب قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شنبه شب در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون حقوقی وزیر ارشاد و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به جایگاه کتاب ابراز داشت: کتاب و نگارش از مهم ترین امور بشر محسوب می شود، چرا که کتاب بزرگ ترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه های انسان به شمار می رود.

وی با اشاره به رمز ماندگاری کتاب افزود: بقای علوم و اندیشه ها که باعث رشد فکری و عملی اجتماع می شود به کتاب بستگی دارد، علم با تمام ارزش ذاتی که دارد اگر انتقال پیدا نکند، محبوس مانده و کوچک ترین ارزشی ندارد و انتقال علم نیز با کتاب میسر است.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کتاب و مطالعه در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، عنوان کرد: اهمیت کتاب در دین مبین اسلام به قدری است که معجزه پیامبر گرامی اسلام، کتاب قرآن است و در آیاتی که بر قلب نازنین ایشان نازل شده، از قلم و خواندن سخن به میان آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در قرآن مجید، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است، اذعان داشت: واژه کتاب به اشکال مختلف، 255 بار، واژه علم 582 بار، واژه قلم 2 بار و واژه اقراء 3 بار در آیات قرآن کریم تکرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی، تقدیر کرد و گفت: توجه به بسترسازی های لازم و ایجاد مراکز کتابخوانی و برپایی نمایشگاه های کتاب از راه های ترویج کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha