جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مسئول ارتباطات و بین‌الملل حوزه با مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، حضور بیش از ۱۵۰۰ طلبه آشنا به زبان عربی و تجربه تبلیغ خارج از کشور در خوزستان را یک ظرفیت ویژه خواند و گفت: بحمدالله هم اکنون اسناد و چشم‌اندازهایی تدوین شده که می‌توان از آن‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های حداکثری خوزستان و دیگر استان‌های مرزی بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ظرفیت‌های رو به رشدی از منظر فضای زبان عربی در خوزستان وجود دارد، اظهارداشت: امتداد زبان عربی فقط در کشورهای عربی نیست؛ چراکه اندیشمندان امروز جهان یا جزء اندیشمندان اسلامی یا اندیشمندان اسلام پژوه سایر ادیان هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، با طرح این نکته که در فضای تعاملات بین‌المللی، بیش از اینکه زبان انگلیسی به کارمان بیاید، زبان عربی کاربرد داشت، گفت: اساساً، توجه ویژه به زبان عربی، یک لازمه مهم در حوزه‌های علمیه بوده و استان خوزستان در این زمینه می‌تواند پشتیبانی برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، با بیان اینکه امروزه برای تربیت طلاب زبان‌دان، نیاز به استاد حائز داریم، اظهارداشت: بخش‌های زیادی از ظرفیت‌های خوزستان، با توجه به اینکه بالفعل هستند می‌تواند در تقویت اسلام در سطح بین‌الملل مؤثر و مفید باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، در پایان، حضور بیش از ۱۵۰۰ طلبه آشنا به زبان عربی و تجربه تبلیغ خارج از کشور در خوزستان را یک ظرفیت ویژه خواند و تصریح کرد: بحمدالله هم اکنون اسناد و چشم‌انداز‌هایی تدوین شده که می‌توان از آن‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های حداکثری خوزستان و دیگر استان‌های مرزی بهره برد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha