جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: عاشورا واقعه و حادثه نیست بلکه مکتبی برای تمام دوران تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: هر ساله عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(علیهم السلام) صدها کیلومتر مسیر طولانی و صعب العبور را برای زیارت بارگاه ملکوتی سردار و سالار شهیدان، امام حسین(ع) طی می کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: همین عشق و علاقه به سیره حضرت امام حسین علیه السلام باعث گردیده تا بزرگترین اجتماع انسانی هر ساله در روز اربعین حسینی در کربلای معلی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا واقعه و حادثه نیست بلکه مکتبی برای تمام دوران تاریخ بشریت است، بیان داشت: نهضت کربلا با چندین هدف متعالی آغاز گردید و تاریخ نشان داد که دستگاه استبداد چه ظلمی بر خاندان رسول خدا روا داشت، ولی بازهم این مکتب علیرغم اینکه باعث شهادت بسیاری از چهره های نورانی و درخشان بشریت گشت، ولی در نهایت مکتبی جاویدان و چراغی روشن در مقابل دیدگان و راه بشر امروزی قرار داد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال هر ساله مردم شهرستان قروه از ماههای محرم و صفر، گفت: این روزها شهر قروه و روستاهای اطراف آن حال و هوایی دیگر یافته است و مردم مدین و ولایتمدار این خطه خود را برای روز بزرگ اربعین حسینی آماده می کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهر موکب های بسیاری برای اسکان، پذیرایی و... از زوار امام حسین علیه السلام در مبادی ورودی خروجی شهر آماده شده است و ان شاء الله مردم این شهر در حال ایجاد ایستگاه های صلواتی نیز برای خدمت به عاشقان اهل بیت علیهم السلام هستند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز اجتماع بزرگ اربعین به حرکتی جهانی تبدیل شده است، گفت: امروز اربعین و اجتماع میلیونی عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کربلای معلی برای جهانیان حامل پیام های بسیاری است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اولین و شاید مهمترین پیام اجتماع میلیونی اربعین حسینی؛ پیام وحدت و برادری جهان اسلام در برابر دنیای کفر و صهیونیسم جهانی است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: یکی دیگر از پیامهای این روز مهم برای دشمنان دین خدا، وحدت و انسجام جهان اسلام تا پیروزی نهایی و ظهور حضرت حق می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در ادامه سخنان خود به طلاب و زوار اربعین حسینی برخی سفارسات را نمود و گفت: زوار حرم امام حسین علیه السلام که خداوند این موهبت را به آنها داده است دقت داشته باشند که در طی مسیر رفت و برگشت خود همواره به عنوان یک مسلمان واقعی و یک شیعه علی با بینش و هوشیار باشند و از ورود به بحث هایی که بی شک برخی جریانات منحرف دینی در این مسیر مترصد سوءاستفاده از اجتماع بزرگ اربعین هستند به شدت جلوگیری کنند، زیرا این جریان های فکری تنها به دنبال ایجاد رخته و فتنه در صفوف امت اسلام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha