جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آنتونیو تاجانی

حوزه / اعترافات و اظهارات عربستان در مورد پرونده قتل خاشقجی و کیفیت کشته شدن او در کنسولگری عربستان در استانبول فاقد اعتبار و غیر قابل باور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت 20 روز از قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد آل سعود و مجبور شدن عربستان به اعتراف به قتل وی در کنسولگری عربستان در ترکیه، واکنش های جهانی به این قتل هولناک همچنان ادامه دارد.

تفسیر سعودی ها از قتل خاشقجی باورناپذیر است

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز گفت: اعترافات و اظهارات عربستان در مورد پرونده قتل خاشقجی و کیفیت کشته شدن او در کنسولگری عربستان در استانبول فاقد اعتبار و غیر قابل باور است.

وی افزود: ما بار دیگر خواستار انجام تحقیقات گستره با همکاری ترکیه در این زمینه هستیم، تا اطلاعات کافی و دقیق درباره قتل خاشقجی به دست بیاید و تمام افراد مسئول در قتل این روزنامه نگار باید به عدالت سپرده شوند.

پارلمان اروپا: ضرورت تحقیق بین المللی در این زمینه

آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا روز گذشته با انتشار یک توئیت در صفحه شخصی خود خواستار آغاز فوری تحقیقات بین المللی در زمینه قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان شد و افزود: اکنون پس از اعتراف عربستان به قتل خاشقجی باید هرچه زودتر تحقیقات دقیق بین المللی برای روشن شدن ادله قتل وی و معلوم شدن جزئیات این پرونده انجام شود.

اظهار نگرانی اسپانیا از قتل خاشقجی

روز گذشد دولت اسپانیا نیز اعلام کرد: اسپانیا از شنیدن اخبار رسیده از ریاض در مورد اعتراف به قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی ناراحت و نگران است.

رویترز با اعلام این خبر گفت: دولت اسپانیا ضمن ابراز نگرانی از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه با خانواده وی اظهار همدردی کرده و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواسته تحقیقتی گسترده و شفاف در این پرونده انجام داده و مسئولان و مسببان این حادثه را به مجازات خود برساند.

دادستان عربستان صبح روز شنبه اعلام کرد تحقیقات نشان داده که خاشقجی در جریان مشاجره در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha