جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آقای حسین اربابون مدرس دانشگاه فرهنگیان گرگان

حوزه/ مدرس دانشگاه فرهنگیان گرگان گفت: بزرگترین هدف ما به عنوان یک مبلغ موفق باید انتقال فرهنگ دینی مردم، از حیطه حسی به حیطه عقلانی باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حسین اربابون،در نشست بصیرتی «آسیب شناسی دعا در بین جوانان» را در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) گنبدکاووس، با بیان این که گاهی مبلغ با وجود تلاش در ایجاد علاقه مخاطب به دین اما موفق نیست، افزود: گاهی برخی مبلغین باعث گریز افراد از دین می شوند که در این هنگام، باید به آسیب شناسی روش تبلیغی خود پرداخته و با شناسایی علت و رفع آن، به موفقیت در تبلیغ برسد.

وی با بیان این مطلب که در همه امور از جمله دینداری، سه حیطه وجود دارد؛ حسی و کمیت محور بودن مثل رفتار و صفات کودکان را از آن جمله دانست.

مدرس دانشگاه حیطه عقلانی را دومین حیطه معرفی کرد و افزود: رفتار نوجوانان که همه چیز را با استدلال قبول می کنند و کیفیت را در نظر می گیرند، مثالی از این مورد است.

اربابون ادامه داد: حیطه سوم، اثر یا شهود است که در این جایگاه فرد به دنبال دست یابی به نتایج عمل خود هست.

وی ابراز کرد: بزرگترین هدف ما به عنوان یک مبلغ موفق باید انتقال فرهنگ دینی مردم، از حیطه حسی به حیطه عقلانی باشد زیرا افراد اندکی قابلیت رسیدن به حیطه سوم را دارند؛ بر این اساس، جوانان اگر به حیطه دوم وارد شوند، در صورت عدم استجابت  دعایشان؛ کمتر دچار مشکل می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha