جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای دبیران خبرگزاری «حوزه»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید فرید حاج سید جوادی

حوزه/ مشاور مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز مصرف رسانه ای جابه جا شده و این مردم هستند که به وزن خبر تاثیر می گذارند و خود، سردبیر و دبیر اخبار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید فرید حاج سید جوادی مدیر مدرسه عالی فقه و اصول و مشاور مدیر حوزه های علمیه، امروز در نشست هفتگی شورای دبیران خبرگزاری «حوزه»،‌ با تشریح وضعیت رسانه ها درگذشته و امروز گفت: تغییر ذائقه و مصرف رسانه ای مردم خیلی واضح است؛ چرا که در دهه 80روزنامه ها برد قابل توجهی داشتند و خبرگزاری ها، واسطه ای برای روزنامه ها بودند اما با گذشت مدتی، مردم مستقیما به خبرگزاری مراجعه کردند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه افزود: در آن دهه، روزنامه ها، رسانه مردم بودند و نگاه خبرگزاری ها این نبود که مصرف مستقیم داشته باشند اما به تدریج خود خبرگزاری ها منبع مستقیم خبری برای مردم شدند و روزنامه ها به عنوان منبع خبری متوجه مردم نبودند و باید یک کار های دیگر می کردند.
این پژوهشگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: امروز روزنامه ها، دیگر اقبال مردمی مانند گذشته ندارند و تنها به دلیل این که مطالب برخی از شخصیت ها باید به صورت مکتوب منتشر شود و نسخه کاغذی داشته باشند، سرپا هستند.
مدیر مدرسه عالی فقه و اصول با بیان این که مصرف رسانه ای در حال تغییر است گفت: محیط و قالب انتشار و تولیدات رسانه ای نو به نو می شود که از نسخه چاپی به سایت و سپس به کانال رسیدیم و این هم تغییر خواهد کرد.
حجت الاسلام حاج سید جوادی گفت: امروز این مردم هستند که به وزن خبر، تاثیر می گذارند، چرا که سردبیر و دبیر اخبار، خود مردم شده اند؛ البته آنهایی که تولید کننده هستند با روانشناسی، مردم را ابزار بازنشر مطالب خودشان قرار می دهند.
مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان این که  رسانه  باید برای این تغییر، فکری کند و الا منفعل می شود افزود: خبرگزاری حوزه باید با نگاه به آینده برای این مسئله فکری کند که با چه مولفه هایی می تواند از این قافله تغییر، جا نماند.
وی با بیان این که  مخاطبین خبرگزاری حوزه، درون حوزوی و بیرون از حوزه علمیه هستند بیان داشت: رسانه حوزه باید هردو سنخ مخاطب خود را در نظر بگیرد و محتواهای مرتبط و متنوع در قالب های خاص خود ارائه دهد.
حجت الاسلام حاج سید جوادی انتشار گزارش های تفصیلی و تاریخی از مدارس علمیه را ارزشمند دانست و گفت: گزارش واقع بینانه از گذشته و حال حوزه بسیار مفید و راهگشاست.
مدیر مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم توجه رسانه حوزه به نظام اجتماعی روحانیت را مورد توجه قرارداد و گفت: خبرگزاری حوزه باید در پرداخت رسانه ای به همه امور سازمان روحانیت، پیشتاز باشد.

 

نشست شورای دبیران خبرگزاری «حوزه»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید فرید حاج سید جوادی

نشست شورای دبیران خبرگزاری «حوزه»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید فرید حاج سید جوادی

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha