سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور

​حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: اگر طلبه‌ای به دلیل آزارها و مشکلاتی که دیگران برای او ایجاد می‌کنند، خودش را آماده نکند حتما در میان راه از قطار رستگاری پیاده خواهد شد. طلاب و روحانیون ادامه‌ دهنده راه انبیا و اولیا الهی هستند، بنابراین باید نیت و هدف ما از ورود به حوزه کاملاً الهی باشد تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌ پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، بعدازظهر امروز در مراسم طلیعه حضور استان کردستان اظهار داشت: ورود شما طلاب به حوزهای علمیه، راه و مسیر بسیار باسعادتی است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌ پور گفت: بدون تردید در آینده با مخالفت‌هایی مواجه می‌شوید و حتی ممکن است که برخی افراد از روی کینه و بغض برای شما مشکل ایجاد کنند، اما این مسائل نباید در کار شما خلل ایجاد کند و شما باید به مسیر خود ادامه دهید.

مدیر حوزه ‌های علمیه خواهران کشور در ادامه سخنان خود افزود: اگر طلبه‌ای به دلیل آزارها و مشکلاتی که دیگران برای او ایجاد می‌کنند، خودش را آماده نکند حتما در میان راه از قطار رستگاری پیاده خواهد شد. طلاب و روحانیون ادامه‌ دهنده راه انبیا و اولیا الهی هستند، بنابراین باید نیت و هدف ما از ورود به حوزه کاملاً الهی باشد تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: از همان روز اولی که این راه را انتخاب کرده اید بدانید که مشمول عنایت و لطف و نظر قرار گرفته اید.

وی انگیزه طلبه شدن را پاک دانست و گفت: همانطوری که انگیزه را پاک می کنید، هدف نیز باید خالص باشد و با نیت و انگیزه پاک وارد حوزه شویم. اگر می‌خواهید در حوزه‌ علمیه موفق و نقش‌آفرین باشید، باید هدف والا داشته باشید در غیر این صورت حتی ممکن است با آسیب‌ مواجه شوید.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌ پور بیان داشت: اهداف والا برای خود انتخاب کنید چون به قدر هدفی که انتخاب کرده اید به شماها رزق  داده می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: همه وجود حوزه‌ های علمیه باید به سمت خداوند متعال باشد، تمام افعال و اقوال باید برای جلب رضایت الهی باشد و یقیناً هرکس این‌ گونه عمل کند، به سعادت و کمال می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور اظهار داشت: طلاب باید مجهز به سلاح علم و دانش باشند، طلاب و روحانیون علاوه بر کسب علم، باید به مسائل روز نیز آگاهی داشته باشند، تا بتوانند در آینده پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: طلبه‌ای که مراقب تهذیب نفس خود نباشد، تحصیل و کسب علم و دانش نیز برای او فایده‌ای نخواهد داشت، لذا طلبه باید طلبگی خود را با رفتار و حرکات ثابت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha