شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سریلانکا میزبان اجلاس اقتصاد اسلامی آسیای جنوبی است

حوزه/ شهر کلمبو پایتخت سریلانکا این هفته میزبان اجلاس بین المللی اقتصاد اسلامی آسیای جنوبی با عنوان «حفظ ثبات در منطقه» است که برای سومین سال متوالی برگزارمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sundayobserver، اجلاس بین المللی اقتصاد اسلامی آسیای جنوبی «ایلفسا» با عنوان «حفظ ثبات در منطقه» قرار است برای سومین سال متوالی فردا 2 اکتبر در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا برگزار شود.

در این گردهمایی شرکت کنندگانی از کشورهای مسلمان نشین مختلف آسیایی از جمله پاکستان، بنگلادش، مالدیو و سریلانکا حضور داشته باشند و انتظار می رود که بازدیدکنندگان نه تنها از منطقه بلکه از کشورهای متعدد خاورمیانه و فرای آن باشند.

درحالی که موضوعات «بلاک چین» و «فین تک» در اقتصاد اسلامی، مرکز توجه همایش سال گذشته بودند، اجلاس امسال ایلفسا 2018 قرار است به موضوعاتی با اهمیت معاصر بیشتری در منطقه و جهان بپردازد. از جمله مباحث اجلاس «اهمیت افزایش جنگ تجاری بین دو تا از بزرگترین اقتصادهای جهان» و همچنین «فواید بانکداری اسلامی» خواهند بود.

از دیگر اهداف این اجلاس که ایده آن در اجلاس سال گذشته در سال 2017 ارائه شد، تشکیل یک انجمن از متخصصان تجارت وصنعت جایگزین در آسیای جنوبی می باشد.

مدیر میهمان این اجلاس، وزیر اقتصاد و رسانه های جمعی در سریلانکا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha