سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت الزهرا (س) آشخانه گفت: باید مطالبه گری مردم و پاسخگویی مسئولان نسبت به حیا، عفاف و حجاب در جامعه اسلامی پررنگ‌تر شود. ‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، خانم معصومه شاهدی، امروز در نشست کارگاهی عفاف و حجاب، بر فعالیت همگانی و مستمر درزمینهٔ تبیین و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حیا ریشه عفاف و عفاف هم ریشه حجاب است، افزود: اگر به دنبال نهادینه‌سازی حجاب در جامعه هستیم، باید ابتدا فرهنگ حیا را برای مردم تبیین کنیم، سپس به عفاف که نتیجه حیا است برسیم و پس از آن حیا و عفاف به‌صورت حجاب متجلی شوند.

خانم شاهدی در ادامه با اشاره به عزم جزم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای حیازدایی و از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اضافه کرد: برخی فیلم‌ها و محصولات فرهنگی حیا و ارزش‌های اسلامی را در جامعه هدف گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در روایت است که اگر حیا برود، غیرت هم می‌رود و اگر غیرت برود، جهاد و دفاع از اسلام می‌رود و اگر دفاع از اسلام برود، اسلام هم می‌رود.

خانم شاهدی خاطرنشان داشت: مردم باید از مسئولان بخواهند که جلوی این‌گونه فیلم‌ها را که کانون خانواده‌ها را سست کرده، گرایش به ازدواج در جوانان را کاهش داده، آن‌ها را به فساد می‌کشاند و جامعه را متزلزل می‌کند، بگیرند.

وی تصریح کرد: مردم باید مطالبه کنند و مسئولان هم نسبت به همه وعده‌ها، قول‌ها، ارزش‌ها و مطالبه‌ها پاسخگو باشند.

خانم شاهدی در خاتمه با بیان اینکه بصیرت یعنی مردم و مسئولان وظیفه دینی خود را بدانند و امروز خط کش دین برای ما نعمت ولایت است، اظهار کرد: امیدواریم مطالبه گری مردم و پاسخگویی مسئولان نسبت به هدف‌گیری حیا و غیرت در جامعه پررنگ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha