جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ستاد همکاریها

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امروزه اهتمام به اخلاق دانش آموزان مهمتر از دیگر ساحت هاست و به عبارتی گمشده دانش آموزان تربیت است که این مهم در سایه اخلاق توحید محور امکان پذیر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی، در نشست توجیهی - کارگاهی دبیران کمیته همکای های حوزه و آموزش و پرورش استان لرستان، با قدر دانی از تلاش های کمیته همکاری های استان لرستان گفت: معارف اهل بیت علیهم السلام بیانگر آن است که نیازمندان و مسکینان امت پیامبرص، دو گونه هستند ، عده ای نیازمندان مالی و مادی هستند و گروهی نیز نیازمندان فرهنگی و دینی می باشند. 

وی با بیان روایتی از امام حسن عسکری علیه سلام بیان داشت: اهل بیت علیهم السلام احسان ونیکی کردن به مسکینان فرهنگی را برتر و با فضیلت تر از کمک به فقرا و نیازمندان مالی می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: طبق روایت امام عسکری علیه السلام، کار فرهنگی برای هدایت و راهنمایی کسانی که نسبت به مسائل دینی کم اطلاع یا بی اطلاع هستند، دارای ثواب و اجر مضاعف است و این توفیق شامل حال هرکسی نمی شود.

وی افزود: فرهنگیان و دبیران کمیته های استانی و شهرستانی باید با استفاده از فرصت به وجود آمده  زمینه ترویج معارف نورانی اهل‌بیت و مقابله با شبهات را از طریق همکاری حوزه و آموزش و پرورش فراهم آورند تا در ثواب و اجر این جهاد فرهنگی سهیم باشند.

مشاور عالی وزبر آموزش و پروش بیان داشت: راهکار تربیت دینی دانش آموزان، تحقق سند تحول بنیادین مخصوصا توجه به زیرنظام های ششگانه آن است، زیرا این ساحت ها منطبق با انسان و شرایط زندگی اوست.

وی با بیان اینکه یکی از زیرنظام های سند تحول، ساحت اعتقادی و اخلاقی است گفت:باید به گونه ای عمل شود که ساحت اعتقادی و اخلاقی برپنج  ساحت دیگر سایه انداخته و آنان را تحت چتر حمایتی خود قرار دهد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: امروزه اهتمام به  اخلاق دانش آموزان مهمتر از دیگر ساحت هاست و به عبارتی گمشده دانش اموزان تربیت است که این مهم در سایه اخلاق توحید محور امکان پذیر است .

وی، یکی از راهکارهای تبلیغ آموزه های اخلاقی در بین دانش آموزان را ایجاد تشکلهای تبلیغی مردم نهاد عنوان کرد و گفت :تکلیف شرعی و اجتماعی ماست که بر اساس فرموده خداوند متعال برای اقامه این نماز و ترویج ان در بین جوانان و نوجونان تلاش کنیم. 

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در پایان ضمن ارزوی توفیق برای دبیران کمیته همکاری های استان لرستان از آنان خواست نسبت به شناخت ابعاد مختلف سند تحول بنیادین مطالعه نموده و در کارگاه های آموزشی بر مفاد و محتوای این سند اشراف یابند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha