پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: طبق آمارهای رسمی آمار زائران رسمی نزدیک به پنج برابر زائران خانه خداوند هست، این نشان می‌دهد که حرکت اربعین آغازگر یک نهضت بزرگ در امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی عصر امروز در جمع زائران موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی، از اربعین حسینی به‌عنوان حجی دیگر نام برد و اظهار کرد: مسلمانان عالم در این حج گرد هم می‌آیند تا عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به اثبات برسانند.

وی اضافه کرد: طبق آمارهای رسمی آمار زائران رسمی نزدیک به پنج برابر زائران خانه خداوند هستند، این نشان می‌دهد که حرکت اربعین آغازگر یک نهضت بزرگ در امت اسلامی است.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه عاشورا پیام‌های مهمی را برای امت اسلام به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این پیام‌ها اقامه نماز است؛ چراکه ارتباط با خداوند متعال در قالب نماز تجلی پیدا می‌کند به صورتی که همه پیامبران و اولیای الهی اهتمام ویژه نسبت به نماز داشتند.

وی با تأکید بر اینکه نماز نماد بندگی است، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) بعد از سه سال تبلیغ مخفیانه در نخست اقدام آشکار با حضرت خدیجه و حضرت علی علیهما‌السلام به اقامه نماز پرداخت.

حجت‌الاسلام‌  فلاحی یادآور شد: اقتدا کنندگان به امام حسین علیه‌السلام اگر به دنبال ادامه دادن راه و مسیر ایشان هستند، باید نگاهی ویژه نسبت به نماز داشته باشند.

وی ادامه داد: نماز با همه لوازم و احکام یک نماد بزرگ است که می‌تواند جان انسان را تطهیر کند؛ هرچند اگر همه عالم نماز را ترک کنند از خدایی خداوند چیزی کم نمی‌شود، اما ما انسان‌ها برای عبودیت و کمال به نماز و عبادت پروردگار نیاز داریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha