جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکی

​حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود استان کردستان گفت: ما خوشحالیم راهی را انتخاب کرده ایم که در راس آن «قال الباقر و قال الصادق(ع)» است. به خود ببالید که چه مسیر پربرکتی را انتخاب کرده اید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، امروز در همایش «طلیعه حضور« ویژه طلاب جدیدالورود استان کردستان، گفت: انسان چون انتخاب گر است، برخی افراد در مسیر بد قرار می گیرند، ظلم و فساد می کنند و تا آخر مسیر بد را ادامه می دهند، اما فرشتگان ظلم نمی کنند چون انتخاب گر نیستند. وقتی فرشته ها فهمیدند که انسان استعدادی دارد که فرشتگان به گرد پای او نمی رسند، به پای آدم افتادند و سجده کردند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: انسان علم دارد و عالم است و می تواند به اوج و کمال برسد، کسانی که به دنبال زرق و برق دنیا هستند، باید به حالشان گریست و غصه خورد. ما باید شاکر باشیم که ذائقه ما را خداوند به سمت و سوی علم و دانش هدایت کرد. قرآن می فرماید: «اگر یک نفر را احیا کنید انگار همه انسانها را احیا کرده اید»

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خطاب به طلاب افزود: جایگاهی که شما انتخاب کرده اید، جایگاه هدایت  است. شکر کنید که ذائقه شما «قال الباقر و قال الصادق(ع)» شده است، خیلی ها این سعادت را ندارند، خداوند را شکر کنید چون جایگاه طلبگی یعنی ادامه راه اولیاء و انبیای خداوند. پس قدر خود را بدانید، چرا کهدر مسیر هدف خلقت قرار گرفته اید. به دنبال علم بروید و عبادات خود را عالمانه و آگاهانه انجام دهید تا در نهایت بتوانید تشخیص بدهید که چرا به این دنیا قدم نهاده اید.

وی در ادامه ترک اخلاص را آفت علم و عمل دانست و گفت: ایمان داشته باشید و با ایمان راسخ قدم بردارید، آگاه باشید که شیطان دشمن است و به او دست دوستی ندهید. شما مجاهدان در راه جبهه حق هستید و قطعا در این مسیر حرف های ناخوشایندی را خواهید شنید و نیش ها خواهید خورد، ولی منصرف نشوید و صبور و پرتلاش باشید، چون لذت معنویت و ایمان را چشیده اید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در پایان گفت: ما خوشحالیم راهی را انتخاب کرده ایم که در راس آن «قال الباقر و قال الصادق(ع)» است. به خود ببالید که چه مسیر پربرکتی را انتخاب کرده اید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha