جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار روحانیون و عشایر شمال عراق با شیخ کربلایی

حوزه/ شیخ کربلایی بر ضرورت نشر ارزش هایی مانند همزیستی مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت در جامعه تاکید کرد و گفت: خشونت، ثبات را از بین برده و دشمنی ایجاد می کند و مرجعیت اعلای دینی (آیت الله سیستانی) از طریق منبر نماز جمعه بر این امور تاکید کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» امروز دوشنبه گروهی از روحانیون و بزرگان عشایر استان های شمالی عراق از جمله استان کرکوک، موصل، صلاح الدین و الانبار با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار کردند.

شیخ کربلایی در این دیدار از بزرگان عشایر خواست به دولت برای بازسازی شهرهای خسارت دیده فشار بیاورند و مجالی برای بازگشت داعش به میدان باقی نگذارند.

نماینده آیت الله سیستانی در این دیدار تاکید کرد: داعش از لحاظ فکری از بین رفته است، اما تلاش و مبارزه فکری و اعتقادی با داعش باید ادامه یابد و این مسئولیتی است که در اصل بر دوش روحانیون قرار دارد.

وی تاکید کرد: یک روحانی باید تبلیغ و ارشاد را از خود آغاز کند و در تمام ابعاد زندگی صالح باشد و پس از آن مردم را نیز به صلاح و مسئولیت پذیری فرابخواند.

تولیت حرم امام حسین(ع) در ادامه بر ضرورت نشر ارزش هایی مانند همزیستی مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت در جامعه تاکید کرد و گفت: خشونت، ثبات را از بین برده و دشمنی ایجاد می کند و مرجعیت اعلای دینی (آیت الله سیستانی) از طریق منبر نماز جمعه بر این امور تاکید کرده است.

شیخ کربلایی خاطر نشان کرد روحانیون و عشائر باید با استفاده از جایگاه خود از دولت بخواهند مناطق زیان دیده از جنگ را بازسازی کند و به آنها خدمات رسانی کند و شما می‌توانید این درخواست ها را به صورت مستقیم یا از طریق نمایندگان خود با دولت مطرح کنید.

وی همچنین بر ضرورت فعالیت فکری و اعتقادی در مبارزه با داعش تاکید کرد و افزود: ما نباید به داعش مجالی برای بازگشت بدهیم و ضروری است در این زمینه هوشیار باشیم و مراقب رسانه ها و شبکه های اجتماعی باشیم.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه سخنان خود با اشاره به موکب های حسینی اربعین گفت: این روزها شاهد برپایی موکب های حسینی و شهروندان غیور عراقی هستیم که با حمایت نیروهای امنیتی به صورت داوطلبانه غذا و لباس و خدمات دیگر را در اختیار زائران قرار می دهند و این یک الگوی مناسب برای همدلی است.

دیدار روحانیون و عشایر شمال عراق با شیخ کربلایی

دیدار روحانیون و عشایر شمال عراق با شیخ کربلایی

دیدار روحانیون و عشایر شمال عراق با شیخ کربلایی

دیدار روحانیون و عشایر شمال عراق با شیخ کربلایی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha