پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس استرالیا مدارک جدیدی از آتش افروزی در دو مسجد به دست آورده است

حوزه/ به گفته پلیس استرالیا، دو حادثه آتش افروزی که پشت سرهم در ماه های ژانویه و آوریل ۲۰۱۵ در شهر توومبا در کوئیزلند به وقوع پیوسته اند، به دست یک عامل مهاجم انجام گرفته و ردپایی از وی پیدا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thechronicle، پلیس استرالیا مدارک جدیدی از دو واقعه آتش افروزی در مسجد شهر توومبا واقع در ایالت کوئیزلند به دست آورده است.

این دو حادثه آتش افروزی که سال 2015 به وقوع پیوسته اند نشان می دهند که یک فرد مهاجم مسئولیت هر دو واقعه را به عهده داشته است و پلیس برای نخستین بار آشکار کرده که به باور آن ها دو آتش افروزی با هم ارتباط داشته اند.

به علاوه تصاویر دوربین های امنیتی از حمله نخست در 23 ژانویه 2015 نشان داد که یک شخص با کاپشن کلاه دار از بخش جنوبی مسجد وارد شده است. و دقیقا در ساعت 9:48 شعله های آتش از داخل ساختمان قابل مشاهده هستند و این فرد با خیال راحت محل را ترک کرده و در را پشت سرش می بندد. تصاویر سپس به دوربین دیگری متصل می شود که نشان می دهند این شخص از کنار یک اتومبیل پارک شده به سمت پمپ بنزین در محل مقابل می رود.

پلیس همچنین افشاء کرده که حریق که سبب خساراتی به کف ساختمان شده، در یک سطل پلاستیکی آغاز شده است.

در این میان حادثه دوم که در 17 آوریل همان سال به وقوع پیوسته خسارات وسیعی را هنگام شکست شیشه ها و آتش افروزی در داخل به مسجد وارد کرده؛ این مسجد مسلمانان به شدت تخریب شد و تا زمانی که اوایل امسال بار دیگر نوسازی شد، بلااستفاده باقی ماند.

به گفته پلیس ردپای فرد مهاجم در شهر پیدا شده و مدارک جدید می تواند منجر به حل معمای این آتش افروزی شود.

 

لازم به ذکر است آتش سوزی در این شهر استرالیایی محکومیت های زیادی را به همراه داشت و وزیر پلیس این کشور ضمن محکوم کردن این حمله آن را «یک شوک» توصیف کرده و از مردم خواسته بود هر گونه اطلاعاتی در این زمینه را به اداره پلیس خبر بدهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha