چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین حسینی

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه گسترش روز افزون حرکت اربعین حسینی، شکست بزرگی برای دشمنان و معاندان دین بوده است، گفت: دشمن با ایجاد مشکلات امنیتی و حتی فشارهای اقتصادی تلاش کرد از حضور مردم در این اجتماع عظیم بکاهد، اما شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه به حماسه عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) از صفات متقین است.

وی با بیان این که زیارت در حقیقت ریشه در عقل، اندیشه و منطق دارد و بالاتر از آن زیارت وادی دل و جذبه های درونی است، افزود: در زیارت عشق، شور و محبت موج می زند به خاطر همین زائر همه سختی های مسیر دیدار را در مسیر پیمودن راه ها به جان و دل می خرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان هر گام و قدمی که در راه امام حسین(ع) می دارد خداوند یک ثواب در دفتر اعمال او ثبت می کند و یک گناه را از اعمال او محو می کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا انسان های بسیاری از چهل کشور دنیا با قومیت ها و نژادهای مختلف و اعتقادات متفاوت در صحنه راهپیمایی و پیاده روی اربعین برای رسیدن به کوی دوست و شوق معشوق حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به این که حضور ملیت های مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی نشان می دهد که این اجتماع عظیم تنها به امت اسلامی تعلق ندارد، تصریح کرد: امروز اربعین حسینی مرزهای جغرافیایی در نوردیده و جهانی شده است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که امروز تقویت اجتماع عظیم اربعین حسینی یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: اربعین یک فرصت رسانه ای برای رساندن پیام دین و اهل بیت(ع) به جامعه جهانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیای اسلامی گرفتار تفکرات انحرافی قرار گرفته، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با گسترش حرکت های بزرگی همچون اربعین حسینی به تفکرات الحادی در جامعه اسلامی پایان دهیم.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که امروز اربعین حسینی بار دیگر عزت و عظمت امت اسلامی را به جهانیان نشان داد، خاطرنشان کرد: این حرکت خودجوش و کاملاً در شرایطی شکل گرفت که تکفیری های جنایت کار با حمایت های آمریکا و متحدان منطقه ای اش همه توان خود را در جهت جلوگیری از حضور مردم به کار گرفتند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که گسترش روز افزون حرکت اربعین حسینی شکست بزرگی برای دشمنان و معاندان دین بوده است، بیان داشت: دشمن با ایجاد مشکلات امنیتی و حتی فشارهای اقتصادی تلاش کرد از حضور مردم در این اجتماع عظیم بکاهد، اما شکست خورده است.

وی با بیان این که اجتماع اربعین حسینی علاوه بر این یک مراسم معنوی با فضیلت است یک حرکت بزرگ سیاسی برای جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی امت اسلامی به دنیا نشان می دهد که مسلمانان همچنان با وحدت و همبستگی در کنار هم بوده و پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha