جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان استاندارد کشور  با علما

حوزه/ در همه موارد علیرغم همه مشکلات و سختی ها، ارزش های را نباید فراموش کرد. خدا هم یاری خواهد کرد مملکت خودشان است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان استاندارد کشور که در بیت مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در قم برگزار شد، گفت: اصل استاندارد در کشور سبقه طولانی دارد و مردم وسایل را از جای خاصی می خریدند که مطمئن بودند و این به دلیل اجتماعات کوچک و شناخت بود، اما الان شناخت نیست و محصولات برند جهانی شده است.

 در مورد کالاهای صادراتی، استاندار رعایت شود

وی افزود: همین مسئله رسالت سازمان استاندارد را در نظارت سنگین می کند. این موضوع استاندارد نیاز اساسی کشور است. نه تنها برای کشور خودمان در ارتباط با غذا، خوراک و پوشاک، بلکه از لحاظ صادرات هم مسئله است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی صادرات اصلی مانند زعفران و پسته به خارج فرستاده می شود، اما مسائلی به همرا دارد و غیر از بحث ضرر، بی آبرویی به همراه می آورد. چرا در مملکت اسلامی شیعه وسایل آن این گونه باشد.

نوه آیت الله العظمی بروجردی افزود: اصل موضوع استاندارد بسیار مهم است والان در کشور و دربین مردم توجه به موضوع استاندارد تبدیل به فرهنگ شده، برخلاف گذشته که تشریفاتی بوده است و این مسئله در حال تداوم است.

 مسئولین نسبت به مردم بی تفاوت نباشند

آیت الله بروجردی بابیان اینکه الان جنسی که تولید می شود، چه تولید کننده و مصرف کننده، روی میزان استاندار تکیه داشته باشند، عنوان کرد: اما امروزه در شرایطی هستیم که تولید کنندگان برای تهیه مواد اولیه در سختی قرار دارند. هر چه قدر تلاش می کنند، با این امکانات فعلی نمی توانند استاندار لازم را تهیه کنند.

وی ادامه داد: در عین حال که سازمان رسالتی دارد که قوانین استاندارد در جنس تولید شده رعایت شود، ولی از آن طرف، این تولید کننده بیش از این توانش نیست که همه شرایط استاندارد را رعایت کند، این سختی کار سازمان استاندارد است.

این استاد در خارج حوزه علمیه قم بابیان اینکه در عین حال که لازم است با مردم مراعات کرد، استاندارد را رعایت و ضوابط را اجرا کرد، گفت: موضوعی دیگر بحث غذای حلال است که خود مسئله ای جدا گانه است. فقه در این مورد مباحث زیادی دارد.

آیت الله بروجردی بابیان اینکه درمورد رعایت مسائل حلال غذا و حتی لوزام آرایشی می توانیم سهم زیادی در دنیا داشته باشیم، اظهار داشت: الان به وسیله مهاجرت، مسلمان در دنیا زیادشده و در هر گوشه ای از دنیا، مسلمانان زندگی می کنند. تجارت جهانی شده است، علی رغم اینکه رئیس جمهوری امریکا نمی خواهد بپذیرد ولی تجارت جهانی شده است.

نوه حضرت آیت الله بروجردی ادامه داد: بگویم در را می بنیدیم و دیوار می کشیم باکسی تجارت نمی کنیم، شوخی است، تجارت جهانی است. می توانیم امکاناتی را فراهم کنیم تا مردم دنیا از غذای حلال استفاه کنند.

 این استاد حوزه علمیه قم ابرازداشت: اکنون بعضی جاها، غیر مسلمانان به بحث غذای حلال توجه می کنند چون ضوابطی که در اسلام در مورد توجه به غذای حلال و سالم است، از دید و نظر غیر مسلمانان جدی گرفته شده است و آنها دنبال غذای حلال هستند.

فقه در همه مسائل حرف برای گفتن دارد

وی عنوان کرد: الان که سازمان استاندارد در مؤسسه سازمان جهانی وارد شده است، کار بزرگی انجام داده، در آنجا خودتان صاحب رأی و نظر در مورد غذای حلال شدید و آنجا در در دست گرفتید، این مهم است. این همان کاری بود که مرحوم حضرت آیت الله بروجردی انجام داده بود.

آیت الله بروجردی باتأکید براینکه حضور در مجامع بین المللی باعث می شود که حرف حق و عدل اجرا شود و مردم دنیا حرف حق برگرفته از اسلام را بشنوند، اظهارداشت: این حضور باید نظامند ادامه پیدا کند؛ گاهی از نشستن با غیر ایرانی و غیر مسلمانان می ترسیم. شیعه و فقه در مورد همه مسائل و غذای حلال حرف برای گفتن زیاد دارد. در فقه حرفهای است که در مکاتب دیگر نیست.

جنس تولید شده سالم باشد

نوه حضرت آیت الله بروجردی بابیان اینکه الان در شرایط سختی از نظر اقتصادی قرار داریم و کسی که در این شرایط، غذای و جنسی می خرد، لازم سالم و مطمئن باشد. افزود: در شرایط معمولی کار کردن برای همه راحت است ،اما کار در شرایط سختی مجاهدت است.

در سختیها، ارزشها را زیر پا نگذاریم

وی ادامه داد: در همه موارد علارغم همه مشکلات و سختیها، ارزشهای را نباید فراموش کرد. خدا هم یاری خواهد کرد مملکت خودشان است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha