چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اربعین

حوزه/ امروز دنیا در برابر این عظمت حسینی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تنها نظاره گر حماسه عظیم اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری عصر سه شنبه، در نشست رؤسای هیأت های مذهبی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این مراسم با عظمت را نشان از عشق و دلدادگی ملت ها به امام حسین(ع) عنوان کرد.

وی با بیان این که اربعین حسینی نشان می دهد که راه و یاد امام حسین(ع) همچنان با قدرت ادامه دارد، افزود: این حضور خودجوش که بدون هیچ دعوتی شکل می گیرد چیزی جز عشق و دلدادگی ملت ها به امام حسین(ع) نیست.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز دنیا در برابر عظمت حسینی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تنها نظاره گر این حماسه عظیم است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی فرصتی برای اثبات حقانیت نهضت و قیام حسینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که امروز اربعین حسینی در حال تبدیل به یک گفتمان جهانی است، تصریح کرد: حضور زائران از کشورهای اروپایی و غیر مسلمان نشان از جهانی شدن فرهنگ حسینی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه دستگاه های تبلیغاتی دشمن شبانه روزی تلاش کردند تا مانع از گسترش فرهنگ حسینی در جهان شوند، خاطرنشان کرد: اما دریغ از این که هیچ قدرتی نمی تواند مانع از گسترش آرمان های حسینی در جهان شود.

وی با بیان این که اربعین حسینی مانور قدرت شیعیان در برابریاوه گویی های دشمنان و بدخواهان اسلام ناب و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امت اسلامی ثابت کردند با وحدت و همبستگی می توانند در برابر همه قدرت های جهانی بیاستند و از اسلام حراست کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با تأکید بر فراهم شدن زمینه برگزاری برنامه های عزاداری در روز اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید از همه ظرفیت های موجود در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم با عظمت بهره گیرند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز ایران اسلامی در سایه معارف اهل بیت(ع) به ویژه روش و منش حسینی به یک کشور قدرتمند در جهان مبدل شده، افزود: راه حفظ و حراست از این انقلاب و نظام دینی نیز در گرو نشر و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود از هیأت های مذهبی به عنوان کانون ترویج معارف اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: هیأت ها باید مراقب باشند، چون دشمن تلاش می کند با نفوذ در این تشکل های دینی آنها را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که هیأت های مذهبی همواره در نشر معارف حسینی نقش محوری را به عهده داشتند، خاطرنشان کرد: حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه یکی رسالت های مهم هیأت های مذهبی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha