چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه / امام ‌جمعه بجنورد گفت: افراد غرب‌زده از عواملی هستند که سبب بی‌اهمیتی برخی جوانان نسبت به دین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی، اظهار کرد: ساختار هر جامعه مؤلفه‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مؤلفه فرهنگی است.

وی ادامه داد: کشوری که بخواهد پیشرفت کند باید از روش فرهنگ‌سازی وارد عمل شود و بخش قابل‌توجهی از توجه خود را به همین موضوع اختصاص دهد، زیرا ابزار فرهنگی معمولاً در تمام مکان‌ها نقش ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام کامل‌ترین و بهترین ابزار فرهنگی برای تعالی جامعه است، اضافه کرد: در اسلام اصیل امر به معروف و نهی از منکر واجب و برترین جهاد بیان حرف حق علیه زورگو ذکر شده، ازاین‌رو وظیفه ما است که چنین اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی هم همین هدف را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید انقلابی بودن جوانان هدف اصلی تمام پدر و مادرها و مسئولان باشد، زیرا اگر صفت انقلابی از جوانان ما توسط دشمن گرفته شود، دیگر کشور بی‌دین می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد:  افراد غرب‌زده هم یکی دیگر از عامل‌هایی هستند که سبب بی‌اهمیتی برخی جوانان نسبت به دین شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: رفتن کشور به سمت فساد و فحشا، جوانان را به نابودی می‌کشاند، به همین دلیل جوانان باید با تقوا، خود را از رفتن به جلسات گناه دور کرده تا دین خود را حفظ کنند.

وی گفت: بهترین راه برای مقابله با نفوذ دشمن مراجعه به قرآن و پرجمعیت کردن مساجد و توجه ویژه به هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha