چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حوزه/ حجت الاسلام نظری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، تجلی وحدت میان مسلمانان است، گفت: در این ایام زائرانی از کشورهای مختلف در کنار زائران ایرانی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در مرز مهران حاضر می‌شوند تا خود را به خیل عظیم دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) برسانند.

حجت الاسلام ایمان نظری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: همه ساله در ایام اربعین، خیل عظیم زائران ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور در استان ایلام خود را از مرز مهران به کربلای معلی می‌رسانند.

وی تصریح کرد: حضور زائران حسینی از سراسر کشور حال و هوای معنوی خاص در این استان پدید می‌آورد، چراکه افرادی که در این ایام به سمت کربلا حرکت می‌کنند واقعاً عاشق اهل‌بیت(ع) هستند و صمیمیت و حس خاصی دارند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تجلی وحدت میان مسلمانان است، گفت: در این ایام، زائرانی از کشورهای مختلف مانند آمریکا، آلمان، ترکمنستان و ارمنستان، پاکستان و افغانستان در کنار زائرانی از تمام نقاط ایران با زبان‌ها فرهنگ‌های مختلف در مرز مهران حاضر می‌شوند تا خود را به خیل عظیم دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) برسانند.

وی بیان کرد: استان ایلام صد در صد شیعه است و همان حال و هوایی که در مسیر زائران در عراق وجود دارد، در ایلام و مهران در مرحله بالاتری حاکم است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به استقبال پرشور مردم ایلام از زائران حسینی گفت: در همین ایام اگر به ورودی شهر برویم جوانان بسیاری را می‌بینیم که تابلو به دست ایستاده‌اند و زائران را به منازل، مساجد و هیئت‌های خود برای اسکان رایگان دعوت می‌کنند. در طوفانی که چند شب گذشته در  استان رخ داد، مردم این شهر درِ خانه‌های خود را به روی زائران برای اسکان و پذیرایی باز کردند.

وی ابراز داشت: در مسیر مهران چهار مدرسه علمیه وجود دارد که درِ این مدارس به روی زائران باز است و به‌صورت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان ایلام نیز در کنار دیگر مراکز حوزوی برای خدمت به زائران تلاش می‌کند و در زمینهٔ اسکان رایگان، تهیه پارکینگ و جذب کمک‌های خیرین برای تأمین ویزا برای زائران اقدام هایی انجام داده است.

وی افزود: طلاب و روحانیان استان نیز در این ایام در میان زائران حضوری پررنگ دارند و علاوه بر اقامه نماز جماعت، کارهای فرهنگی مساجد مرزی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha