جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم، با بیان این که راهپیمایی اربعین چشم دشمنان را کور می کند گفت:موکب داران ایرانی مستقر در عراق باید مسایلی را رعایت کنند؛ از جمله این مسایل پذیرایی در حد وسع و حفظ توازن در پذیرایی است، زیرا عده ای ممکن است نتوانند در حد دیگران اطعام کنند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: امام راحل عزت از بین رفته کشور در دوران ستم شاهی را فریاد زدند و به نمایندگانی که در مقابل ظلم آمریکایی ها به کشور سکوت کردند(کاپیتولاسیون) فرمودند: شما دیگر نماینده مردم نیستید؛ امام فرموند، این مجلسی ها به ضد اسلام و قرآن رای دادند و رای آنها غیرقانونی و مخالف ملت ایران است و این رای که بر علیه قرآن است ارزش ندارد.

خطیب جمعه قم افزود: این فرمایشات امام راحل، یعنی رئیس مجلس قانوان گذاری حق ندارد چیزی که بر خلاف اسلام و قرآن و مردم است را تصویب کند؛ آمریکا وحشی تر و پیچیده تر از قبل شده، مواظب باشید دزدی که از در بیرون کردید، از پنجره وارد نشود.

وی تصریح کرد: امام راحل نیروهایی را تربیت کرد و برای تقوای سیاسی علیه بی تقواها شورید؛ امام راحل نیروهای انقلابی تربیت کردند؛ اگر نوجوانی مثل شهید فهمیده تربیت شد در همین راستا تربیت شد؛ باید نام این شهیدان و عزیزان در کتاب های درسی الهام بخش دانش آموزان ما باشد.

امام جمعه قم اظهارکرد: همین نفس گرم امام بود که شخصیت هایی مثل امامان جمعه که در محراب به شهادت رسیدند راه به عرصه رساندند؛ یکی از این بزرگان آیت الله قاضی طباطبایی است که در ایام سالروز شهادت ایشان هستیم؛ آن نفس الهی بوده و هست و به اذن خدا خواهد بود.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی اظهارکرد: زیارت اربعین از جمله برنامه های شیعیان در این ایام است که جزو صفات مومنین شمرده شده؛ در این زیارت، زائران به بازخوانی اهداف قیام عاشورا می پردازند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یادآورشد: این زیارت فرازهای گسترده ای دارد؛ هدف اصلی و اساسی قیام عاشورا، بیداری و هدایت بندگان الهی است؛ امام در راه بیداری امت سنگ تمام گذاشتند و نهایت دعوت را به عمل آوردند.

وی گفت: گاهی بیداری امت ها و شکست بدعت ها و شکست فضای خفقان ستمگران، خون می خواهد و هرچه این خون با ارزش تر باشد، نفوذ آن نیز بیشتر خواهد بود؛ بنی امیه با مردم کاری کرده بودند که جهل در بین مردم موج می زد؛ جا داشت که در این فضا پای این نهال خونی ریخته شود که اسلام را احیا و پایه های بنی امیه را بلرزاند.

امام جمعه قم اظهارکرد: امام حسین(ع) برای مبارزه با ستمگران سرمایه های مهمی را در حماسه کربلا به پای شجره طیبه دین ریختند؛ امام صادق(ع) بیان می فرمایند که فریب خوردگان دنیا در این عرصه گام برداشتند و آخرت را فدای دنیایشان کردند؛ هواپرستی و به خشم آوردن خدا و پیامبر خدا، پیروی از منافقان و تفرقه افکنان از دیگر عواملی است که امام صادق(ع) در بروز حادثه کربلا بیان می فرمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآورشد: زائران با شناخت کامل از امام و قیام ایشان در این مسیر گام بر می دارند و می گویند ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى»شما را شنیدند و به آن ایمان دارند و در این راه با شما هستند.

امام جمعه قم گفت: موکب داران ایرانی مستقر در عراق باید مسایلی را رعایت کنند؛ از جمله این مسایل پذیرایی در حد وسع و حفظ توازن در پذیرایی است، زیرا عده ای ممکن است نتوانند در حد دیگران اطعام کنند.

وی اظهارکرد: پذیرایی ها و شکل کار ما باید در تعامل و هماهنگ و باعث عزت اسلام باشد؛ حرکت عظیم اربعین چشم دشمن را کور می کند و به همین دلیل باید از حواشی دور باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز ورود مقام معظم رهبری به قم گفت: استان قم یاد این سفر را گرامی میدارند و این مردم از شما در خواست دارند که بازهم به قم تشریف بیاورید و ما را مفتخر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه اول نیز با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص حکم سرقت گفت: اگر کسی مرتکب چنین عملی شود در حقیقت ایمان خود را انکار کرده است؛ چنین عملی باعث برهم خوردن نظام اقتصادی جامعه اسلامی می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha