پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس، اعتماد به نفس را یکی از ویژگی های افرادی که می خواهد انقلاب را پیش ببرند دانست و گفت: باید در پیشبرد اهداف خود باور و اعتقاد داشته باشیم، هنوز تحریم ها آغاز نشده عده ای می ترسند، افرادی که در مقابل دشمن می ترسند بزدل هستند و نمی توانند در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، به نشانه‌های مؤمن اشاره کرد و  گفت: شرکت در زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) که از قدیم برای مؤمنان یک سنت بوده یکی از نشانه‌های مؤمن و جزو شعائر الهی است.

امام جمعه شیراز به پاداش و برکات زیارت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و عنوان کرد: روایت داریم هر فردی قبر امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند انگار شخص پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را زیارت کرده است، همچنین در روایت دیگری امام رضا(ع) می‌فرماید، هر فردی قبر امام حسین(ع) را زیارت کند انگار خداوند را در عرش زیارت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عنوان کرد: دشمنان اهل‌بیت(ع) باید بدانند که جمعیت میلیونی که به پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند، نمایندگان کشور ۸۰ میلیونی هستند.

وی، دشمنان اهل‌بیت(ع) را احمق و نادان دانست و تصریح کرد: اینکه دشمنان با فشار اقتصادی سعی دارند تا نگذارند ملت ایران به اربعین حسینی و زیارت سیدالشهدا(ع) بروند کار اشتباهی است و باید این آرزو را به گور ببرند چراکه همه زندگی و جان مسلمانان برای امام حسین(ع) و در اختیار حضرت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ابراز کرد: امیدواریم همه مردم در تدوین این الگو سهیم باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند همه در فراخوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شرکت کنند، ادامه داد: در برخی جهات در موضوعاتی موفق عمل کرده‌ایم و در برخی موضوعات موفق عمل‌نکرده‌ایم، درواقع حواس افرادی که باید فعالیت‌ها را اجرا و مطالبه می‌کردند نبوده است، یعنی مجریان هنگامی‌که می‌خواستند رئیس‌جمهور و نماینده شوند از مطالب را از یاد برده‌اند و مردم نیز مطالبه کردن را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: ۵۶ تدبیر برای ساخت آینده در موضوع الگوی اسلامی ایرانی مطرح‌شده، اگر بررسی‌ها شکل بگیرد تمام محیط‌ های علمی در این زمینه موفق عمل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌خواهند در مسیر الگوی پیشرفت قرار بگیرند و به آن بپردازند باید چند ویژگی را دارا باشند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید وجود دشمن را مسلم بدانیم اما برخی روشن‌فکرها بصیرت ندارند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، دشمن را زیرک و هوشیار دانست و بیان کرد: دشمن نمی‌خوابد و همیشه برای ضربه زدن به‌نظام مقدس اسلامی درصحنه و میدان حاضر است.

وی اعتمادبه‌نفس را ویژگی دوم افرادی که می‌خواهد انقلاب را پیش ببرند دانست و تصریح کرد: باید باور و اعتقاد داشته باشیم، هنوز تحریم‌ها آغاز نشده عده‌ای می‌ترسند، شهدای ما انقلابی بوده‌اند که در مقابل دشمنان ایستاند، افرادی که در مقابل دشمن می‌ترسند بزدل هستند و نمی‌توانند در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشند.

امام جمعه شیراز، شناخت عرصه تهاجم را سومین ویژگی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن شبانه‌روز فعالیت‌ها رصد می‌کند، بنابراین باید آگاه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha