جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد منتظری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: حرکت اربعین را به جز نماد دینی و مذهبی اش، حرکتی سیاسی و وجودی عنوان کرد و گفت: در روز اربعین فوج فوج مسلمانان برای زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام گرد هم جمع می آیند و این یعنی پیام وحدت و مودت در بین امت اسلام.

حجت الاسلام محمد منتظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی در مکتب شیعه از جایگاه فرهنگی و سیاسی بسیار بزرگی برخوردار است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در اصل روز اربعین و فلسفه وجودی آن برای همه ما حامل پیام های مهمی است که ادیان الهی هزاران سال برای انتقال و رساندن آن به ما تلاش کرده اند.

این کارشناس دینی  تاکید کرد: اولین و شاید اساسی ترین پیام اربعین حسینی در عصر حاضر برائت از مشرکین و دشمنان وحدانیت خداوند باشد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برائت از مشرکین و کفار وظیفه و جهاد برای مومن است، افزود: امروز بسیاری از کسانی که خود را منادی اسلام می دانند با اعمال ننگین شان نه تنها برای اسلام آبرویی نگذاشته اند، بلکه جهان آنان را بیشتر به عنوان عاملان قتل و نسل کشی می شناسد.

وی با اشاره به اینکه نمونه بارز این مدعیان دروغین اسلامیت، آل سعود است، افزود: رژیم مرتجع آل سعود با نسل کشی در کشور یمن، در مسیر شیطان حرکت می کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: یکی دیگر از پیام های اربعین حسینی این است که افکار عمومی به حدی از بلوغ رسیده که سره از ناسره را تشخیص دهد، به همین منظور در راهپیمایی اربعین حسینی شاهد حضور میلیونی عاشقان رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام هستیم.

این استاد حوزوی، حرکت اربعین را به جز نماد دینی و مذهبی اش، حرکتی سیاسی و وجودی عنوان کرد و گفت: در روز اربعین فوج فوج مسلمانان برای زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام گرد هم جمع می آیند و این یعنی پیام وحدت و مودت در بین امت اسلام.

حجت الاسلام منتظری، بازنده اصلی این نمایش و اجتماع بزرگ مسلمین در اربعین حسینی را رژیم صهیونیستی، آمریکا، آل سعود و ... عنوان کرد و گفت: سالیان متمادی است که آل سعود خود را خادم کعبه و مسجد الحرام معرفی می کنند و با این کار خیانت ها و جنایت های بزرگی علیه امت اسلام مرتکب شده اند که اکنون افکار عمومی جهان اسلام دیگر این رویه را بر نمی تابد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: متاسفانه هر ساله در مناسک حج، تعدادی از حجاج به بهانه های واهی مورد اذیت و آزار و حتی قتل عوامل وهابی آل سعود قرار می گیرند که این مسئله نه تنها اسلام را در جهان زیر سئوال برده است، بلکه تولیت خانه خدا را هم در حد و اندازه آل سعود نمی داند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: خوشبختانه با آغاز اجتماع بزرگ اربعین حسینی در سالهای اخیر سردمداران آل سعود به خوبی متوجه وضعیت وخیم و جایگاه از دست رفته خود شده اند، لذا باید گفت پیاده روی و اجتماع اربعین حسینی برای آل سعود تاکنون از نظر مادی و معنوی بسیار پرهزینه بوده است.

حجت الاسلام منتظری در پایان سخنان خود تاکید کرد: در اربعین حسینی می توان به خوبی نشانه هایی از آخرالزمان را مشاهده کرد. در این روز فوج فوج از مومنین بدون هیچ گونه اکراهی قدم در مسیری معنوی برمی دارند که بی شک این را باید یکی از برکات وجودی امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha