چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیاده روی زائران اربعین در مسیر بهشت (۱۱)

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: حضور در اربعین حسینی رزمایش جهان اسلام در برابر دنیای کفر است و حضور هر یک از ما در این راهپیمایی می تواند ضربه ای مهلک بر زیاده خواهی های دشمنان به ویژه رژیم غاصب اسرائیل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، صبح امروز در جمع  طلاب مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار اظهار داشت: انقلاب اسلامی را باید امتداد قیام عاشورا و اربعین حسینی نامید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه امام حسین علیه السلام و نهضت کربلا 1400 سال است که به عنوان منشاء قیام های مردمی جهان شناخته می شود، گفت: امام حسین(ع) علیرغم علم به اینکه هیچ تعهدی در بیعت و وفای کوفیان نیست، بازهم از حرکت و انقلاب خود کوتاه نیامد و این نشان می دهد که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امروز اربعین حسینی نماد قدرت و انسجام جهان اسلام معرفی می شود، افزود: چندین سال است که میلیون ها عاشق و دلداده امام حسین(ع) و اهل بیت از سراسر جهان و از هر مذهب و دینی خود را به حرم مطهر این امام بزرگوار می رسانند و با ایشان تجدید بیعتی دوباره می کنند.

وی این تجدید بیعت را برائت از مشرکین و حرکت در مسیر حق عنوان کرد و گفت: امروز یزیدیان به اندازه ای زیاد شده اند که جهان بشریت برای رهایی از این سیطره شیطانی نیازمند بسیج باورها و اعتقادات الهی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار تاکید کرد: با این وجود باید قبول کنیم در خود اسلام نیز جریان های منحطی هستند که با استفاده از هزاران ترفند به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف در جهان اسلام و به راه انداختن حمام خون هستند.

حجت الاسلام بهرامپور ضمن دعوت مسلمان به ویژه طلاب و روحانیون به هوشیاری در مقابل جریان های ضددینی، گفت: این جریان ها با حمایت های مالی، رسانه ای و... کشورهای استکباری تغذیه می شوند و در اکثر مراسم های مذهبی همیشه حضور دارند، ولی حضورشان به قدری مرموز است که مخاطب به سختی متوجه وجود این جریان و تفکرات التقاطی می شود، لذا هرچه مطالعه و علم ما درباره این جریان های ضددینی بیشتر باشد، خطر گرفتار شدن در دام این گروه ها کمتر می شود.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی بسیاری از مسایل منطقه ای را تحت الشعاع خود قرار می دهد، گفت: چندین سال متوالی است که اجتماع عظیم اربعین حسینی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و این اجتماع به دنیا پیام های مهمی را به مانند وحدت، مودت، ظلم ستیزی و... مخابره می کند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: اولین و شاید مهمترین پیام اجتماع اربعین حسینی، وحدت و انسجام جهان اسلام است و در این راهپیمایی ریشه های ظلم و ستم در جهان به لرزه درمی آید.

حجت الاسلام بهرامپور در پایان خاطرنشان ساخت: حضور در اربعین حسینی رزمایش جهان اسلام در برابر دنیای کفر است و حضور هر یک از ما در این راهپیمایی می تواند ضربه ای مهلک بر زیاده خواهی های دشمنان به ویژه رژیم غاصب اسرائیل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha