جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

​حوزه/ امام جمعه بیجار در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی گفت: مسئولان هیئات های مذهبی در برابر دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارند و امروز فرماندهان و افسران جنگ نرم در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، صبح امروز در دیدار با برخی از مسئولان هیئات مذهبی شهرستان بیجار اظهار داشت: امسال مانند سالهای گذشته زوار حسینی بسیاری از شهرستان بیجار عبور کردند که امیدواریم از پذیرایی و خدمات رسانی مردم این منطقه رضایت کامل داشته باشند.

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود اجتماع بزرگ اربعین حسینی را حرکتی نوین در تاریخ اسلام معرفی کرد و گفت: اربعین حسینی یکی از بارزترین و اصلی ترین روزهای نمایش اقتدار مسلمین در برابر دشمنان است، حضور میلیونی زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی تجلی اتحاد و برادری در اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی باید منشا افزایش بینش و بصیرت دینی زوار شود، افزود: در مسیر اربعین درسهای بسیاری برای آموختن است. درس هایی از جنس زندگی و مردانگی.

امام جمعه بیجار در ادامه با تشکر از مسئولان هیئات مذهبی این شهرستان در برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی در ایام مذهبی و دینی، گفت: اجر کسانی که در شهر خود به زوار حسینی خدمت می کنند، کمتر از سفر به سرزمین کربلا و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حرکت عظیم اربعین را حادثه و واقعه ای شگرف در جهان اسلام می دانند، اظهار داشت: امام خامنه ای درباره اربعین حسینی می فرمایند:« این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سال‌های اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند».

حجت الاسلام مرادی گفت: همان طوری که از سخنان معظم له هویداست، حرکت اربعین، حرکتی بی نظیر و بی سابقه در تاریخ اسلام است که تاثیرات و بازخوردهای آن جهانی خواهد بود.

امام جمعه بیجار در ادامه به کلام دیگری از مقام معظم رهبری درباره اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند:« این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام می‌دهند، واقعاً دارند حسنه‌ای را انجام می‌دهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً».

وی تصریح کرد: از سخنان رهبر معظم انقلاب به خوبی معلوم است که راهپیمایی اربعین رزمایش و مانور بزرگ جهان اسلام است که تن دشمنان مسلمین را به لرزه می اندازد.

حجت الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین حسینی بسیاری از معادلات منطقه ای دشمنان را کاملا برهم زده است، گفت: جای دارد در این جا از مدافعین حرم یادی داشته باشیم، شهیدانی که اگر رشادت های آنان نبود، بی شک امروز مسیر اربعین حسینی یعنی مسير رفتن به کربلا در دستان عمال رژیم غاصب اسرائیل، آل سعود، آمریکا که همان جلادان داعش هستند، بود.

وی تصریح کرد: باید قدردان جوانان مدافع حرم باشیم که به پا برخاستند و بر خواسته های دنیوی پشت پا زدند و امروز آرامش را به جهان اسلام بازگرداندند و اجازه ندادند که دستان ناپاک و پلید دژخیم به حرمین مطهر امام حسین (ع) برسد.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: امروز شما مسئولان هیئات مذهبی در برابر دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارید. شما امروز فرماندهان و افسران جنگ نرم در جامعه اسلامی هستید.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از هر وسیله ای به دنبال استحاله فکری و عقیدتی جوانان این مملکت هستند، افزود: متاسفانه دشمنان با داشتن امکانات رسانه ای قوی و فراگیر، جنگی فرهنگی و نرم علیه این نظام و سرمایه هایش که همان جوانان و نوجوانان می باشد، آغاز کرده اند، لذا شما افسران جنگ نرم جبهه اسلام باید با درایت و تخصص این نبرد و مبارزه ناجوانمردانه را مدیریت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha