جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه خداوند قلب مردم عراق و ایران را روشن کرده که همچون یک کشور واحد شده اند، گفت: با وجود نقشه های شوم دشمنان برای بر هم زدن رابطه میان این دو کشور، همه این نقشه ها به خواست خداوند شکست خورد و عراقی ها مشتاقانه از زائرین ایرانی امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی  حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: همه ائمه دوازده گانه معصوم ما دارای شخصیت عقیدتی ، فکری و عملی واحد بودند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوازده امام معصوم ما مانند یک انسان250 ساله هستند.

وی  با اشاره به علت قیام امام حسین(ع) افزود: در عصر هر کدام از ائمه(ع) شرایط خاصی حکم فرما بوده است، در زمان خلافت خلفای 3 گانه شرایط اقتضا می کرد  که امام علی (ع)  با آنان همراهی می کرد و نقش مشاوره و نظارت را برعهده می گرفت، و لذا بعد از معاویه و چون یزید از نظر فساد اخلاق و عقیده زبانزد و باعث آبروریزی اسلام در بین جوامع بود، با توجه به مخالفت سایر بزرگان دین که او را مناسب خلافت نمی دانستند، امام حسین(ع) دست به قیام زد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور ضمن اینکه از پیاده روی باشکوه اربعین جامانده ام، خاطر نشان کرد: با وجود علاقه قلبی ولی امسال متاسفانه قسمت نشد که در این شور حسینی شرکت داشته باشیم و یکی از زائرین اباعبدالله(ع) در پیاده روی اربعین باشیم.

عشق به حسین(ع) خستگی نمی شناسد

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عشق به امام حسین(ع) را عامل خستگی ناپذیری پیاده روی اربعین دانست و خاطرنشان کرد: عشق خستگی نمی شناسد و این شور و شوق باعث شده تا برخی ها با وجود مشکلاتی که در زندگی دارند، همه را فراموش کنند و به دیدار امام غریب خود نائل آیند.

معاون سابق بین الملل حوزه های علمیه کشور با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) گفت: توصیه فراوان شده است که به زیارت امام حسین(ع) برویم، زیرا پیامبر اکرم ثواب زیارت سیدالشهدا را دو برابر حج های خود دانسته اند.

اربعین؛ مانور قدرت اسلام در دنیا

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، اربعین را مانور قدرت و شوکت اسلام دانست و تاکید کرد: اربعین حسینی بزرگترین تجمع راهپیمایی در دنیاست که از سرتاسر این کره ی خاکی همه به عشق ابی عبدالله گام در این راه می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه پیر و جوان همه  مشقت و سختی راه اربعین را به جان می خرند، تصریح کرد: مردمی که قدم  به قدم، گام های خود را  در راه  رسیدن به عشق برمی دارند، باعث می شود که کیلومتر های پیاده روی برای آنان سهل و آسان شود.

وی خطاب به زائران سیدالشهدا(ع) نیز گفت: همه افرادی که در این حضور باشکوه شرکت می کنند، زائران امام حسین(ع) هستند ولی باید سعی کنند که از شخصیت امام حسین(ع) الگو برداری کرده تا تاثیرش را در زندگی خود احساس کنند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: چراغ امام حسین(ع) را خداوند روشن کرده است و هیچ قدرتی جز خداوند نمی تواند آن را خاموش کند.

وحدت دو ملت ایران و عراق

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه خداوند قلب مردم  عراق و ایران را روشن کرده که همچون یک کشور واحد شده اند، گفت: با وجود نقشه های شوم دشمنان برای بر هم زدن رابطه میان این دو کشور،  همه این نقشه ها به خواست خداوند شکست خورد و عراقی ها مشتاقانه از زائرین ایرانی امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

وی، اربعین را نماد اتحاد مسلمین دانست و عنوان کرد: اهل تسنن و تشیع در این روزها در کنار هم از زائرین سیدالشهدا(ع) پذیرایی می کنند و این اوج همدلی و اتحاد را می رساند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان ایثار و فداکاری خادمین امام در پیاده روی کربلا گفت: در این راه افرادی هستند که به معنای واقعی ایثار می کنند و با وجود تنگ دستی، هر طور شده می خواهند به زائرین سیدالشهدا خدمت کنند.

معاون سابق بین الملل حوزه های علمیه کشور با اشاره به پیام اصلی امام حسین(ع) از قیام کربلا، گفت:  امر به معروف ونهی از منکر مهمترین پیامی است که اباعبدالله(ع) خواستند با شهادتش آن را  به مردم جهان مخابره کند، لذا ما نیز نباید در این خصوص کوتاهی کنیم.

وی افزود: این جمعیت 2 میلیونی از زائران ایرانی که در اربعین شرکت کرده‌اند، باید هر کدام آمران به معروف و ناهیان از منکر و حافظان اسلام شوند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه هرساله اربعین حسینی وحشت بر دل دشمنان می اندازد، تصریح کرد: این راهپیمایی 20 میلیونی یک هشدار به استکبار است که در از بین بردن امنیت منطقه خاورمیانه سعی نکنند، زیرا این اتحاد گسستنی نیست.

طلاب و روحانیون بصیرت افزایی کنند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به نقش حوزه های علمیه و طلاب در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: طلاب نقش هدایت و پرچمداران این عزاداری میلیونی را در بین جمعیت برعهده دارند.

 وی در پایان گفت: توصیه من به طلاب این است که هر کدام از آن ها باید از توان خودشان برای بصیرت افزایی و آموزش دهی به زائران استفاده، و دانش اسلامی را  تا جایی که ممکن است به آنان منتقل کنند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha