جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ گروه هایی از کشور های مختلف جهان از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، پاکستان و اقلیت های مسلمان اروپا در جریان مشارکت در زیارت اربعین، با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئاتی از کشور های مختلف جهان از جمله حاشیه خلیج فارس، ایران، پاکستان و اقلیت های مسلمان اروپا با آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف  دیدار کردند.

معظم له زائران گرامی را به الهام گرفتن معانی نیکو و مبارک از زیارت عتبات مقدس تشویق کرده و گفتند: زیارت باید باعث تغییر رفتار و زندگی زائران به سمت جامعه ای مؤمن شود که تنها خیر و صلاح همدیگر را بخواهند.

حضرت آیت الله نجفی برای حفظ مؤمنین از گناهان و قبولی زیارت و عبادات آنان دعا کردند.

خطیب باید عامل به سخن خود باشد و قبل از سخن عمل کند

حضرت آیت الله بشیر نجفی در دیدار تعدادی از مداحان و خطیبان منبر حسینی بر اهمیت سخنرانی در مقابله با افکار گمراه کننده و حرکت های مشکوک و هجمه هایی که می خواهد به اسلام ضربه بزند و چهره مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را مخدوش کند، تاکید کردند.

معظم له بر اهمیت عمل قبل از سخن و اینکه خطیب عامل به گفته های خویش باشد تاکید کردند و افزودند: خطیب باید در ارشاد امت به سوی هدایت و امان، آراسته به سیره پیامبر اکرم (ص) باشد.

حضرت آیت الله نجفی اشاره کردند: باید مقابل رفتار ها و افکار انحرافی که تلاش می کند جوامع اسلامی و جوانان را به انحراف بکشاند، ایستاد.

ایشان همچنین خواستار نشر فرهنگ و علوم اهل بیت (ع) و احیای شعائر حسینی شدند و افزودند: احیای شعائر حسینی همان احیای شعائر دینی است که جامعه را با ائمه مرتبط می کند.

زنان در تربیت کودکان به حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) اقتدا کنند

جمعی از شیعیان ترکیه که برای زیارت اربعین به عراق آمده بودند، با آیت الله نجفی دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع) گفتند: مؤمنین باید به لباس تقوا و عمل صالح آراسته باشند و از خطاها و بدی ها دوری کنند تا زیارتشان قبول شود و به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

معظم له بر اهمیت و جایگاه زن در اسلام و ضرورت حفظ عفت و پاکدامنی و التزام به حجاب اسلامی تاکید کردند و گفتند: مؤمنین باید بدانند که زن اولین مربی کودکان است، لذا زن باید خودش را برای این مسئولیت آماده کرده و در این راه به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س)  اقتدا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha