جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر دریایی

​ حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: در اصل اگر بخواهیم به صورت خلاصه هدف از جنگ نرم دشمنان را تعریف کنیم، می توانیم بگویم که مقابله با اعتقادات دینی، انقلابی، بسترسازی نافرمانی های مدنی و ... از مهمترین اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: در عصر کنونی به ندرت شاهد جنگ های نظامی و سخت هستیم، امروز دشمنان به حملات سایبری و جنگ فرهنگی به تقابل هم می روند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه جنگ نرم براندازتر از جنگ نظامی و سخت است، گفت: یکی از برتری های جنگ نرم این است که در این نوع تقابل، نیروی انسانی آسیبی نمی بیند و نیروها در اتاق فکر خود جنگ روانی و نرم را مدیریت می کنند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر جنگ نرم، ابعاد بسیاری از طرف مقابل را مورد هدف حملات خود قرار می دهد و با این کار می خواهد هم استحاله فکری در جامعه دشمن ایجاد کند و هم اینکه با استفاده از امکانات فرهنگی و جنگ نرم مشروعیت طرف مقابل را زیر سئوال ببرد.

دریایی ادامه داد: همچنین دشمن در جنگ نرم بالعکس جنگ سخت به سراغ زیرساخت ها، باورها و اعتقاد طرف مقابل خویش می رود که این امر بسیار ویرانگرتر از جنگ سخت و نظامی می باشد و از پایه ستون های یک نظام را متزلزل می سازد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: یکی دیگر از ویژگی های جنگ نرم دشمنان، خزنده بودن آن است. دشمنان در جنگ نرم به راحتی مقاصد و اهداف خود را تعیین می کنند و در هر زمان که بخواهند حمله نرم خود را علیه هدف مورد نظر انجام می دهند که این مهم اثبات می کند اهداف مورد نظر در جنگ نرم بهتر و راحت تر از جنگ سخت و نظامی مورد حمله و انهدام ریشه ای قرار می گیرند.

وی ادامه داد: امروز هدف و سیبل اصلی جنگ نرم و فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی، آرمان ها و اعتقادات آن است، روزانه میلیاردها دلار از سوی دشمنان جمهوری اسلامی برای مدیریت جنگ نرم علیه ایران هزینه می شود که این نشان می دهد که وجود انقلاب اسلامی در جهان چه لطمات جبران ناپذیری بر پیکره نظام استبداد و استعمار زده است.

دریایی در پایان گفت: اگر بخواهیم به صورت خلاصه هدف از جنگ نرم دشمنان را تعریف کنیم، می توانیم بگویم که مقابله با اعتقادات دینی، انقلابی، بسترسازی نافرمانی های مدنی و... از مهمترین اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه ماست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha