سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 466762
۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
عزاداری شهادت امام حسن(ع) در کربلا

حوزه/ وقتی به گوشه و کنار حسینیه نگاه می‌کنیم به‌خوبی می‌توانیم زائران عراقی را هم در میان جمعیت مشاهده کنیم که در کنار زائران ایرانی اشک می‌ریزند، هر چند نمی‌دانم زبان فارسی را بلد هستند یاخیر.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم روضه‌های هر روز حسینیه موکب بانوی کرامت در مسیره پیاده‌روی اربعین، با استقبال پرشور زائران حسینی روبرو می‌شود.

زائر خسته از راه، ساعتی را پای روضه موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌نشیند تا از روضه، جانی دوباره گیرد و با نفسی تازه با پای پیاده راهی کربلا شود.

روضه شب گذشته، اما حال و هوای دیگری داشت؛ مهمان علی‌اصغر بودیم. یکی از زوّار بچه کوچکش را داد به حاج حسن شالبافان. همان دقیقه اول بچه شروع کرد به گریه‌کردن. پدر تاب نیاورد و رفت تا بچه را از مداح بگیرد. حسن شالبافان گفت: پدر این بچه، طاقت گریه بچه‌اش را ندارد و به‌خاطر گریه بچه بی‌قرار است و می‌گوید مادرش نگران است؛ اما کربلا... در و دیوار حسینیه ناله می‌کرد...

شالبافان گرمای امروز را بهانه روضه‌اش قرار داد و گرمای ظهر عاشورای 61 هجری را به یاد زائران انداخت. قیامتی به پا شد و اشک‌ها روان...

مداح گفت: مقابل یکی از موکب‌ها، مرد عرب به زائران آب می‌داد. دیدم چند تا از بطری‌های آب را داخل کالسکه‌ای گذاشت و به مادر کودک اشاره کرد هوا گرم است و آب را برای فرزندت می‌گذارم تا مبادا در راه تشنه شود... با این جمله غوغایی در حسینیه به پا شد...

وقتی به گوشه و کنار حسینیه نگاه می‌کنیم به‌خوبی می‌توانیم زائران عراقی را هم در میان جمعیت مشاهده کنیم که در کنار زائران ایرانی اشک می‌ریزند، هر چند نمی‌دانم زبان فارسی را بلد هستند یاخیر.

حجت‌السلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) نیز در مراسم شب گذشته مطرح کرد: «امام حسین علیه‌السلام با عطش از دنیا رفتند ولی در این مسیر میلیون‌ها نفر را با این عطش سیراب می‌کنند». با این جمله مگر دیگر می‌شود آب خورد و یاد عطش حسین علیه‌السلام نکرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد به زائران گفت: درست است که خسته‌اید، ولی همه به شما احترام می‌کنند و نمی‌گذارند تشنگی و گرسنگی بکشید، اما در این مسیر زینب سلام‌الله علیها و اسیران اهل بیت(ع) به صورت دیگری پذیرایی می‌شدند...

با روایاتی که حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در فضائل زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌خواند، دل زائران را که 20کیلومتری تا کربلا فاصله دارند، هوایی‌تر می‌کند.

حسینیه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از 27 مهرماه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده تا اینکه فعالیت این مجموعه در هشتم آبان‌ماه به پایان خواهد رسید و در طول ایام باقیمانده نیز حسینیه موکب میزبان مراسم‌های عزاداری خواهد بود.

دلم هوای حرم کرده است می‌دانی

دلم هوای دو رکعت نماز بالاسر....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha