چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اربعین بهترین صحنه و پدیده برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، گفت: به همین دلیل سلاله حضرت زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری با جهان بینی ای که دارند گام بزرگ تمدن اسلامی را برای آغاز قرن پانزدهم برای جهان بشریت رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف امور خیریه مازندران یک شنبه شب در مراسمی که با حضور جمعی از هیأت امناء بقاع متبرکه استان در ساری برگزار شد به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای نابود کردن اسلام به کار گرفته بودند، افزود: با قیام امام حسین(ع) این خواب دشمن تعبیر نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی با اسلام ناب و اهل بیت(ع) مسأله تازه ای نیست بلکه از زمان ائمه اطهار(ع) وجود داشته، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) شهید راه ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است.

وی با بیان این که شیعیان به پاس ارج نهادن به منطق و منش امام حسین(ع) که همه چیز را برای حفظ حریم و دینداری ارزانی داشت مجالس متعدد می گیرند، گفت: هر ساله میلیون ها نفر با پای پیاده در اربعین حسینی عازم کربلای معلی می شوند و این نشان از عشق و دلدادگی این مردم است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز اربعین حسینی علیرغم میل دشمنان، عظیم ترین تجمع جهان را بیش از بیست میلیون زائر و حائر و مجاور تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در تاریخ برای همیشه بیشتر و بهتر از دیروز آوازه ای بی دلیل دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین تنها جنبه فردی ندارد بلکه اجتماعی و فرهنگی است و حتی فراتر از تمدن است، خاطرنشان کرد: هیچ عملی به میزان اربعین وجود ندارد که ادیان مختلف، افکار و رنگ های مختلف را در کنار هم قرار دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اربعین بهترین صحنه و پدیده برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، بیان داشت: به همین دلیل سلاله حضرت زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری با جهان بینی ای که دارند گام بزرگ تمدن اسلامی را برای آغاز قرن پانزدهم برای جهان بشریت رقم زدند.

وی با بیان این که اربعین با نگاه تمدنی، نمایشگاهی از مجموعه ارزش های الهی بشری است که رفتار انسانیت را برای حکومت جهانی حضرت مهدی آل محمد آماده می سازد، ادامه داد: اربعین میقات مهدویت است و امروز گرامیداشت این مراسم با عظمت بیش از پیش اهمیت دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وظیفه ما هر چه با شکوه تر کردن اربعین حسینی است، خاطرنشان کرد: از این طریق تفکرعاشورایی ختم به مهدیت گرایی می شود تا اسباب برای منتقم واقعی ابا عبدالله یعنی خورشید عالم تاب دوازدهم فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha