پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی هرساله گسترده‌تر می‌شود، تأکید کرد: یکی از کارهای خیری که مؤمنان نباید از آن غافل شوند، کمک به افرادی است که توانایی مالی برای رفتن به زیارت امام حسین علیه‌السلام را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در حسینیه موکب آستان بانوی کرامت و در جمع زائران پیاده اربعین حسینی، اهل بیت و امام حسین(علیهم السلام) را پناهگاه مورد اطمینانی توصیف کرد و گفت: ما می‌توانیم در مراحل مختلف زندگی خود برای درامان ماندن از توطئه‌ها به آن‌ها تکیه کنیم.

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین فی الدنیا و الاخره، یعنی خدایا مرا به واسطه امام حسین علیه‌السلام در دو  عالم نزد خود آبرومند گردان.

وی اظهار داشت: ما آبرویی نداریم و درمانده و بی‌پناهیم و حتی از چیزهای جزئی از یکدیگر نمی‌گذریم، اما امام حسین علیه‌السلام از همه چیزش گذشت؛ ما کسی را نزد خداوند واسطه می‌کنیم که خداوند خیلی او را دوست دارد.

خطیب موکب آستان بانوی کرامت با اشاره به داستانی از زندگی آیت‌الله قوچانی، گفت: ایشان در خاطرات خود می‌نویسد در سفر مشهد در بیابانی گم شدم و دیگر از همه جا قطع امید کردم؛ برای نجات از این وضعیت هر عمل خوبی که انجام داده بودم را واسطه کردم تا نزد خدا شفیعش شود، اما فایده‌ای نداشت.

وی افزود: ایشان می‌گوید دیگر داشتم ناامید می‌شدم که به یادم آمد با پای پیاده به کربلا رفتم و پاهایم تاول زد، با خود گفتم خدایا اگر حسین علیه‌السلام را دوست داری مرا نجات بده؛ ناگهان دیدم یک کاروان که راه را اشتباه رفته بود به من رسید و من نجات پیدا کردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به تأکید ائمه اطهار(ع) به زیارت امام حسین علیه‌السلام، ابراز داشت: امام صادق علیه‌السلام فرمود کسی که می‌تواند به کربلا برود و نرود، ایمانش ناقص است و اگر اهل بهشت نیز باشد، درجه‌اش پایین است.

وی با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی هرساله گسترده‌تر می‌شود، تأکید کرد:یکی از کارهای خیری که مؤمنان نباید از آن غافل شوند، کمک به افرادی است که توانایی مالی برای رفتن به زیارت امام حسین علیه‌السلام را ندارند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha