پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیشگیری از آسیب های اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی به شکل اورژانسی وارد عمل شد.

دکتر علیرضا آقا یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که متاسفانه در حال حاضر از حیث مسایل اجتماعی در شرایط بحرانی به سر می بریم، اظهار داشت: واقعیت آن است که آمار مربوط به اختلالات روان شناختی و به خصوص بحث طلاق و اعتیاد در شرایط قابل قبول و حتی قابل تحمل نیست و لذا باید به شکل اورژانسی در این باره برنامه ریزی شود.

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این که در این باره دولت متمرکز شود و همه نهادهای حاکمیتی که از بودجه کشور استفاده می کنند نیز وارد عمل شده و هر یک تلاش و سهم خود را انجام دهند.

رئیس انجمن روان شناسی شعبه استان قم همچنین با تاکید بر لزوم پرداختن جدی برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی بیان داشت: اگر این طور نشود جامعه دچار نوعی از هم گسیختگی می شود و یکی از راهکارهای اجرایی در این باره این است که نظام اداری و دولتی ما شفاف و سالم باشد تا بتواند با مفاسد و چالش ها مقابله کند.

وی گفت: اگر دولت شفاف نباشد و معلوم نشود که چه کسانی و با چه راهکارهایی سوء استفاده کرده و فساد مالی ایجاد می کنند این مساله باعث می شود که سرمایه اعتماد عمومی از بین برود.

آقایوسفی تاکید کرد: از سویی اگر مردم ببینند که عده ای از عدم شفافیت اداری سو استفاده می کنند می گویند که چرا ما به سمت منافع اجتماعی و ملی برویم و حال آن که برخی این طور نیستند و لذا افراد به سمت منافع فردی گرایش می یابند و این مساله در درازمدت به ضرر مصالح و منافع ملی ماست.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha