جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوانسار

حوزه/ نشست اخلاقی-تربیتی با موضوع «اربعین، استمرار سیره حسینی» در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت (س) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در آستانه اربعین حسینی، نشست اخلاقی با موضوع «اربعین، استمرار سیره حسینی» با سخنرانی حجت الاسلام رسول خواجه کریمی و با حضور اساتید، کارکنان و طلاب، در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت سلام الله علیها خوانسار برگزار شد.

 حجت الاسلام خواجه کریمی گفت: بنی امیه به دنبال غلبه ارزش های جعلی خود بر جامعه اسلامی بودند و برای تسلط بر مسلمانان از عنوان خلیفه و جانشین رسول خدا استفاده می کردند و تنها هدفشان از بین بردن اسلام و حکومت بر مردم بود.

امام جمعه شهر خوانسار اظهار داشت: بنی امیه برای ریشه‌کن کردن اسلام تنها به کشتن امام حسین علیه السلام اکتفا نکردند بلکه در سراسر بلاد اسلامی سخت ترین و بدترین شرایط را برای ذریه پیامبر ایجاد نمودند.

 حجت الاسلام خواجه کریمی افزود: برای بنی امیه جانشینی رسول خدا مهم نبود بلکه هدفشان تسلط بر مردم و از بین بردن اسلام بود و می خواستند با عناوین اسلامی اسلام را از بین ببرند، همان طور که در حال حاضر حکام عربستان با نام خادمین حرم می خواهند اسلام را از بین ببرند.

وی ابراز داشت: وقتی خبر شهادت امام حسین علیه السلام به مدینه رسید جابربن عبدلله انصاری به سمت عراق حرکت کرد. این حرکت یک حرکت عادی نبود بلکه حرکتی بود در مقابل حرکت بنی امیه و به معنای تجدید عهد با امام حسین علیه السلام و تجدید عهد با سنت های رسول خدا.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: جابر می دانست که سیره رسول خدا به دست بنی امیه درحال نابودی است، لذا حرکت کرد تا این سنت را حفظ کند و آن چه در اربعین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، حفظ سیره و سنت رسول خدا می باشد و به همین دلیل در روایات زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه های مومن مطرح شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha