جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

فراخوان مقاله‌ی همایش علمی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راهکارها» که توسط دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود، در هشت محور اصلی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، جلسه‌ی مشورتی دبیرخانه‌ دائمی وحدت حوزه  و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مدارس علمیه این استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، مراکز علمی آموزشی و مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی در سالن جلسات مدیریت حوزه‌های علمیه این استان برگزار شد، در خصوص راهکارهای تحقق یافتنِ عملی وحدت حوزه و دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری، بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مقرر شد برای همایش امسال دبیرخانه‌ استان آذربایجان‌شرقی که با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راه کارها» مقالات صاحب نظران حوزه و دانشگاه طی یک فراخوان، جمع آوری شده و مقالات برتر پس از بررسی مورد تقدیر قرار گرفته و در این همایش ارائه شود.

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان شرقی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، از حدود یک سال گذشته با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه تشکیل یافته است.

محورهای فراخوان مقاله برای این همایش به شرح زیر است:

۱- چیستی و چگونگی وحدت حوزه و دانشگاه، چالش ها و راهکارها

۲- ضرورت و اهداف وحدت حوزه و دانشگاه

۳- وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکری امام و رهبری

۴- وحدت علم و دین بستر ساز وحدت حوزه و دانشگاه

۵- گستره وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه مبانی معرفت شناختی، وجود شناختی و ارزش شناختی

۶- نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی

۷- شاخص های الگوی جامع حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی

۸- ارزیابی سیر وحدت حوزه و دانشگاه در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی

علاقه‌مندان و صاحب‌نظران می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۹۷/۰۹/۰۵ به دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه به آدرس: تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، جنب مسجد دانشگاه ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۱۵-۰۴۱۳۳۳۲۵۷۱۱ داخلی ۲۱۲ تماس گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha