جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از سابق که ما در نجف اشرف مشرف بودیم به یاد داریم که علما، مراجع، طلاب و فضلا دسته‌دسته شده و در گروه‌های پنج الی ده نفره تقسیم و در طول سال چند بار به زیارت می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان،  پیرامون سیره علما و بزرگان در پیاده روی اربعین حسین(ع)، اظهارداشت: از سابق که ما در نجف اشرف مشرف بودیم به یاد داریم که علما، مراجع، طلاب و فضلا دسته‌دسته شده و در گروه‌های پنج الی ده نفره  تقسیم و در طول سال چند بار به زیارت می‌رفتند.

وی با اشاره به حضور مراجع سالخورده در بین زائرین، گفت: در بین روحانیون و علما، مراجع سالخورده ای وجود داشت که با وجود کهولت سن و ناتوانی جسمی با زحمت زیاد این مسیر طولانی را در طول یک هفته یا بیشتر پیاده می‌رفتند.

آیت‌الله موسوی جزایری، ادامه داد: سیدی داشتیم که بالای هفتاد سال سن داشت و هرچه از ایشان خواهش کردیم به دلیل کهولت سن و احتمال بروز اتفاق در طول مسیر برای ایشان، همراهمان نیاید، اما قبول نمی کرد و آخر سر، به پیاده روی می‌آمد. جالب اینکه او در بین راه مریض هم شد، اما همچنان ادامه می‌دادتا به کربلا برسد.

امام جمعه اهواز، در پایان پیرامون سیره آقا سید مصطفی خمینی، فرزند صالح بکیان‌گذار انقلاب اسلامی، ابن چنین گفت: یکی از عادات ایشان زیارت‌های پیاده از جمله زیارت اربعین بود؛ به گونه‌ای که همراه با اصحاب خود تا کربلای معلی پیاده روی می کردند، البته مسیر پیاده‌روی آنان از  راه کوفه به کربلا بود و امروزه نیز، برخی از مردم، از این مسیر راهی کربلا می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha