جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: جریان معلوم الحال تشیع انگلیسی که با دلارهاری دشمنان حمایت می شوند در آن سوی مرز هر آنچه داشتند برای ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه هزینه کردند، ولی خوشبختانه بینش اسلامی ملت اسلام اجازه نداد که این گروه ها در تحقق اعمال خویش موفق باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، پیش از ظهر امروز در سرکشی از ایستگاه های صلواتی مسیر کاروان های زائرین اربعین حسینی بیجار، اظهار داشت: وظیفه و کاری که شما در این شرایط برای زوار امام حسین علیه السلام انجام می دهید اجری کمتر از زیارت مرقد مطهر آن امام همان ندارد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: خدمت به زوار اربعین، زیارت مرقد امام حسین (ع) همگی با یک هدف مشترک و آن هم توسعه اسلام و مکتب شیعه صورت می گیرد که این امر در دین خدا بسیار مهم و حیاتی و پسندیده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با تشکر از برادران اهل سنت که در ایستگاه های صلواتی و موکب ها به زائرین امام حسین علیه السلام خدمت می کنند، گفت: امام حسین علیه السلام متعلق به شیعه و یا سنی نیست، بلکه وجود نازنین این امام متعلق به دنیای اسلام و حتی دیگر ادیان الهی است.

حجت الاسلام بهرامپور اظهار داشت: باید شما خدا را شاکر باشید که اجر این خدمتگزاری را به شما داده است، شما برادران به صورت خستگی ناپذیر از زوار امام حسین علیه السلام پذیرایی می کند که این خود جهادی بزرگ در راه خداوند و تعالی دین مبین اسلام است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی جریان های ضددینی در داخل و خارجی از کشور که همواره تلاش می کنند که مراسم ها و اعیاد دینی را کم رنگ جلو دهند و یا آنها را به انحراف بکشند، گفت: متاسفانه برخی جریان های ضددینی با حمایت دشمنان جهان اسلام و نیز با هدف ایجاد تفرقه بین اهل سنت و تشییع در این روزها به شدت در حال یارگیری و فریب افکار عمومی هستند و با این کار می خواهند شعله تفرقه را در جهان اسلام شعله ور کنند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه روهرو و عاشق اهل بیت علیهم السلام باید بصیر و با بینش باشد، افزود: چندین سال متوالی است که گروه هایی به ظاهر دینی در مسیر کاروان های اربعین حسینی قرار می گیرند و با حرف ها و سخنان خود سعی دارند که مسیر مکتب و نهضت عاشورا را به سود خود مصادره کنند، یعنی آن چیزی که دشمنان می خواهند، این جریانها در پی آن هستند.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: سال گذشته به خوبی به یاد دارم همین جریان معلوم الحال تشیع انگلیسی که با دلارهاری دشمنان حمایت می شوند در آن سوی مرز هر آنچه داشتند برای ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه هزینه می کردند، ولی خوشبختانه بینش اسلامی ملت اسلام اجازه نداد که این گروه ها در تحقق اعمال خویش موفق باشند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه باید اربعین برای همه ما کلاس درس آزادگی، دشمن شناسی و بصیرت شناسی باشد، اظهار داشت: فلسفه اربعین تنها پیاده روی به سمت کربلا و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و دیگر سنت های دینی نیست، بلکه اربعین از فلسفه ای سیاسی و فرهنگی عمیق برخوردار است که همه مکلفیم که به آن برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha