چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان ساخت: راهبرد کلان راهپیمایی حسینی گرچه اهداف بزرگ‌تری را به دنبال دارد، اما امنیت اقتصاد و ملی ما را نیز تأمین خواهد کرد و کسانی که دم از ضررهای اقتصادی اربعین حسینی می‌زنند قعطا از روی بی‌اطلاعی این حرف‌ها را می‌زنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شبهات وارده از سوی دشمنان اسلام پیرامون راهپیمایی اربعین حسینی بیان داشت: اینکه در مراسمی همچون راهپیمایی اربعین حسینی منابع مالی جابه‌جا می‌شود، قابل‌تردید نبوده و این مسئله در اجتماع حج نیز مشهود است و در هر سفری وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که نسبت به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شبهاتی را مطرح کنند دو قسم هستند، نخست کسانی که نگران اقتصاد مملکت هستند و دوم کسانی از باب نقد مسئله‌ای را مطرح می‌کنند و از این مسئله غافل‌اند که در طول سال میلیون‌ها نفر به سفرهای خارجی می‌روند و سرمایه ملی بدون ثمره فرهنگی از کشور خارج می‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: باکسانی که از روی غرض و یک‌جانبه‌گرایی نقد به اربعین وارد می‌کنند نمی‌شود صحبت کرد اما کسانی که دلسوز اقتصاد مملکت هستند باید بدانند که در کارها باید خروجی موردنظر بررسی شود.

وی افزود: ما باید در کارها توجه کنیم که چگونه خرج می‌کنیم و در قبال این خرج چه دست‌یافتی داشته‌ایم، اهداف عاشورا و کربلا که در اربعین حسینی نمود پیداکرده است یک سری اهداف متعالی فرهنگی مفید بین‌المللی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی اظهار داشت: اگر ما به نتیجه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در کشور و عرصه بین‌الملل توجه کنیم متوجه می‌شویم که نه‌تنها این جابه‌جایی‌های ارزی برای ما مضر نبوده، بلکه برای آینده اقتصاد کشور مفید است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی شبیه اربعین حسینی که سبب ارتباط بین مسلمین و پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) می‌شود، دارای ثمرات جهانی و فرهنگی درخشانی است که ازنظر اقتصاد در نگاه بلندمدت به خیر و صلاح مملکت می‌انجامد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان ساخت: نزدیک شدن ملت‌ها به همدیگر فواید بالایی به دنبال دارد و امروزه ما شاهد حضور چندمیلیونی مردم امت اسلام در کشور ایران هستیم و این‌ها همه از فواید مراسم اربعین حسینی به شمار می‌رود.

وی افزود: در حج بخش مهمی از درآمدها به وهابیت و تکفیری‌ها می‌رسد، ولی آنچه مهم است هدف والای این اجتماع امت واحده اسلامی است و ازاین‌رو این هزینه کرد ها در مقابل اهداف اسلام کوچک به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی گفت: ما هزینه‌های سنگینی در قبال جدایی امت اسلام داده‌ایم و با مراجعه به تاریخ به این مسئله پی خواهیم برد، جنگ تحمیلی و فعالیت‌های تروریستی در منطقه آخرین هزینه جدایی بین امت اسلامی بود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد که ما فقط به منافع درونی خود نگاه کنیم طبیعتاً از قافله حرکت عمومی جهان اسلام عقب‌مانده و در آینده نمی‌توانیم از منافع درونی و ملی خود دفاع کنیم.

این استاد حوزه در پایان یادآور شد: راهبرد کلان راهپیمایی حسینی گرچه اهداف بزرگ‌تری را به دنبال دارد؛ اما امنیت اقتصاد ملی ما را نیز تأمین خواهد کرد و کسانی که دم از ضررهای اقتصادی اربعین حسینی (ع)می‌زنند قطعا از روی بی‌اطلاعی این حرف‌ها را می‌زنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha