سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیاده روی زائران اربعین در مسیر بهشت (۱۱)

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که بزرگترین پیام اربعین، «هیهات مناالذله» است، گفت: اهمیت اربعین در آن است که این جریان عظیم با تدبیر الهی خاندان پیغمبر برای همیشه جاودانه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که در آستانه اربعین حسینی در ساری برگزار شد با بیان این که امروز حماسه اربعین مرهون خون شهدای مدافع حرم است، گفت: مدافعان حرم با اهداء جان خود نگذاشتند اهداف شوم دشمن عملی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تکفیری های جنایت کار در چند قدمی حرم های متبرکه رسیده بودند، افزود: اگر از خود گذشتگی های مدافعان حرم نبود باید شاهد یک فاجعه می بودیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که وقتی جوانان از کشورهای اسلامی از جمله ایران اسلامی جانفشانی کردند سبب شد که اربعین به بیش از بیست میلیون جمعیت را تجربه کند، ادامه داد: باید هر ساله در اربعین اباعبدالله(ع) حضور یابیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که بزرگترین پیام اربعین، «هیهات مناالذله» است که از گلوی مبارک اباعبدالله(ع) برخاست، خاطرنشان کرد:  بعد از حدود هزار و چهارصد سال، هر روز این ندا فراگیر تر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به بیان شاخص ها و ویژگی های اربعین در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: اربعین چون عاشورا دانشگاه است؛ در عاشورا جهاد با شمشیر، اما در اربعین جهاد فکر و فرهنگی است.

وی از اربعین حسینی به عنوان رمز جاودانه شدن عاشورا یاد کرد و با بیان این که هر نهضت و مکتبی برای اینکه از امواج تحریف ها و دشمنی ها در امان باشد احتیاج به حفاظت از آثار و پیام هایش دارد، بیان داشت: اهمیت اربعین در آن است که این جریان عظیم با تدبیر الهی خاندان پیغمبر برای همیشه جاودانه شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اهمیت کار فرهنگی از دیگر آموزه های اربعین حسینی است، ادامه داد: به همان اندازه که مجاهدت امام حسین(ع) به عنوان صاحب پرچم با موانع برخورد داشت به همان اندازه مجاهدت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دشوار بود و باید یاد حقیقت و شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اربعین حسینی موجب اتحاد میلیونی مسلمانان و عامل عظمت اسلام شده، گفت: اربعین علاوه بر اینکه اهداف بلند عاشورا را به گوش جهانیان می رساند حکایت از اتحاد وصف ناشدنی در جهان اسلام دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اربعین حسینی بزرگترین گردهمایی عالم به شمار می رود، افزود: اگر کشورهای اسلامی همانند این اجتماع عظیم دل هایشان با هم بود و نسبت به هم سوء ظن نداشتند عزت دوچندانی برای اسلام به وجود می امد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha