جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ شب دوم مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در منزل آیت الله مقتدایی

حوزه/ خطیب حوزوی بیان داشت: نیاز به انبیاء الهی یک نیاز طبیعی و بدون استدلال است و انسان‌ها برای رسیدن به کمال نیاز به انسان‌های صاحب اندیشه و صاحب‌نظر که از چشمه الهی سیراب شده‌اند دارند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام عزیز الله رزاقی شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در بیت آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه، برگزار شد، با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام(ص) «کلّ مولود یولد علی الفطرة و انّما ابواه یهوّدانه و ینصّرانه و یمجّسانه» بیان داشت: توجه به خدای تعالی و مبدأ هستی در فطرت تمامی انسان‌ها نهفته است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی از افراد از فطرت خود دورمانده‌اند و این ذات الهی در آن‌ها شکوفا نشده، بدین علت است که از منبع اصیل الهی یعنی انبیاء و اولیای الهی دور مانده‌اند.

این خطیب توانمند گفت: مقام تعلیم و تزکیه مقام انبیای الهی است که البته در قرآن کریم از ویژگی‌های نبی مکرم اسلام(ص) شمرده‌شده است.

وی افزود: نیاز به انبیاء الهی یک نیاز طبیعی و بدون استدلال است و انسان‌ها برای رسیدن به کمال نیاز به انسان‌های صاحب اندیشه و صاحب‌نظر که از چشمه الهی سیراب شده‌اند دارند.

حجت‌الاسلام رزاقی بیان داشت: انسان بدون وحی نمی‌تواند به فرمول کمال و حقایق خلقت برسد، علم انسان در حال تغییر و اصلاح شدن است و این علم لدنی است که تنها راه رسیدن به جایگاه انسانیت است.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) نیز در کنار معنویاتی که دارند از علم لدنی انبیاء الهی به خواست خدای تعالی بهره برده‌اند و انسان‌ها باید از این علم الهی بهره لازم و کافی را ببرند.

سخنران این مراسم در پایان گفت: تبیین شرع کار انبیاء و اولیای الهی است و علمای اسلام با استفاده از کلام گهربار نمایندگان الهی احکام را برای مردم تبیین می‌کنند و به‌ نوعی در جایگاه بیان معارف یعنی در جایگاه انبیاء و اولیای الهی قرارگرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha