جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهرام دلیر

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی، هژمونی قدرت شیعه را در جهان نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام دلیر نقده ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که ماندگاری پیاده روی عظیم اربعین به مردمی بودن و اتصال آن به حضرت سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: البته باید به این پیاده روی علاوه بر این که یک فرصت است از این منظر نیز نگریست که مبادا با سیاسی کاری زمینه ای فراهم شود که از بُعد مردمی و معنوی آن تا حدی کاسته شود.

وی افزود: از این حیث بنده به شدت معتقدم که محوریت مردمی پدیده اربعین باید روز به روز پررنگ تر شود چه آن که اساساً یکی از رموز ماندگاری نهضت امام حسین(ع) به همین مردمی بودنش است، کما این که شاهدیم دولت ها و نظام های سیاسی در طول تاریخ عوض شده اند، اما این فرهنگ و نهضت همچنان پرقدرت پابرجا مانده است.

وی گفت: واقعیت آن است که هیچ نظام سیاسی و حزبی نمی تواند حتی یک صدم و بلکه یک هزارم این مانور عظیم را خلق کند و مسلم است که این ها همه به عشق امام حسین(ع) است و از میلیون ها انسان بدون دخالت دولت ها در طول چند هفته پذیرایی به عمل می آید و هیچ کمبودی هم احساس نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین بیان داشت: اگر این پدیده عظیم را مردمی ببینیم و این بُعد را تقویت کنیم قطعاً یک فرصت برای هژمونی قدرت شیعه است و برای نشان دادن یکپارچگی امت اسلامی ما باید بر این مساله تمرکز کنیم.

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این که کاری کنیم که محرم و عاشورا وحدت بخش باشد و نگاه جناحی و سیاسی در کار نباشد و منابر و مداحی و روضه های ما وحدت بخش و فراتر از نگاه های مرسوم سیاسی و جناحی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دلیر نقده ای ابراز داشت: به هر صورت امام حسین(ع) محور این حرکت است و امروز که رسانه های بیگانه در مقابل این حرکت عظیم، خود را به کری و کوری زده اند باید بدانند که نمی توانند نور الهی را خاموش کنند و حرارت عشق حسینی روز به روز بیشتر می شود و به یاری خداوند متعال همین پیاده روی عظیم اربعین خود زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha