پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت  الله مقتدایی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که این شورا با تمام وجود از برنامه های تحولی حوزه حمایت می کندگفت: اگر فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی در حوزه ها به تدریج اجرا شود ما شاهد یک تحول عظیم در عرصه حوزه و حوزویان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مقتدایی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین کشوری مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته بیان داشت: فعالیت های صورت گرفته بسیار بزرگ، مهم، با ارزش و قابل قدردانی است که لازم است آن را مهم برشمرد و باید با پشتکار این روند را ادامه دهید.

وی در خصوص اهمیت برنامه های کاربردی و مهارتی افزود: اگر این فعالیت های صورت گرفته در حوزه ها به تدریج اجرا شود ما شاهد یک تحول عظیم در عرصه حوزه و حوزویان خواهیم بود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اهمیت تحول در حوزه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید روی آن تاکید دارند را می‌توان همین فعالیت هایی که مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی انجام داده را تلقی کرد، مراد از تحول همین فعالیت ها است و باید به تدریج در حوزه های علمیه پیاده گردد؛ لذا اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با تمام وجود این برنامه ها را تایید و حمایت می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: الحمدلله در زمینه های مختلف  آموزش، پژوهش، تبلیغ به ویژه تبلیغ تخصصی ورود و استقصاء گردید، از آن جمله می‌توان به تبلیغ در رسانه نام برد که از جایگاه بالایی برخوردار است، لازم است بودجه مناسبی توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای گسترش فعالیت های کاربردی و مهارتی اختصاص داده شود.

وی در خصوص اهمیت تالیف و تنظیم سرفصل های دوره های کاربردی و مهارتی گفت: لازم است تالیف سرفصل ها به صورتی انجام گیرد که یک متنی در اختیار باشد تحقیق شده و کارشناسی شده باشد و ادامه پیدا کند و لازم است یک گروهی در این مرکز جهت پیگیری و رصد دوره هایی که تالیف گردیده ایجاد گردد تا سرفصل های تالیف شده، کاملا به صورت دوره های مهارتی پیاده شود و ناقص نماند.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه نیز، به تشریح فعالیت های مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی پرداخت و گفت: این مرکز از شهریورماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و امروز در یک سالگی خود قراردارد. دو هدف کلان برای آن تعریف شده است که اولین هدف، توانمندسازی و ارتقای سطح مهارتی و کاربردی حوزویان و نظام مند کردن و نهادینه کردن مهارت های کاربردی در سطوح مختلف در قالب آموزش های الزامی و اختیاری به صورت حضوری و غیر حضوری است.

وی ادامه داد: فعالیت های این مرکز در ذیل سه معاونت آموزش، پژوهش و معاونت اجرایی در حال انجام است، تشکیل کارگروه ها و کمیته های علمی از دیگر فعالیت های این مرکز می‌باشد؛ امروز حدود 11 گروه علمی در خصوص تبلیغ، تهذیب، رسانه، پژوهش، آموزش، رصد و...  فعالیت می کنند

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی افزود: یکی از برنامه ها و بخش های شاخص این مجموعه، گروه های علمی است این گروه ها در دو امر پژوهش و تولید محتوا و تدوین متون سرفصل های آموزشی فعالیت دارند.
 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha