جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌‌الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، پیاده روی اربعین حسینی را رسم دیرینه علما و حوزویان برشمرد.

آیت االله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: زیارت اربعین پس از شهادت امام حسین(ع) و از زیارت اربعینی جابر بن عبدالله انصاری مطرح بوده و در این میان علما و مراجع و بزرگان حوزه عنایت خاصی به آن داشته و بعضاً خود در آن شرکت فعال می کرده اند.

وی افزود: تا همین چندی قبل در نجف علمای بزرگ همگی از کنار مرقد مطهر امیرالمومنین(ع) پیاده به کربلای معلی می رفته اند و این حرکت هم گروهی بود به شکلی که گروه های 10 نفره و 20 نفره با پای پیاده حرکت می کردند تا در روز اربعین به کنار حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برسند.

این استاد حوزه بیان داشت: بنابر این مشخص است که از قدیم پیاده روی اربعین از نجف به سمت کربلا متداول بوده و لذا پدیده جدیدی نیست منتهای مراتب امروز وسایل و لوازم برای پیاده روی اربعین بیش از پیش فراهم است و مردم می توانند راحت‌تر و با گروه‌های بیشتری در این پیاده‌روی عظیم و میلیونی شرکت کنند.

وی همچنین گفت: در این مسیر شیعیان و مسلمانان از جان، مال و فرزند، از استراحت و آسایش خود برای راه و نام امام حسین(ع) می‌گذرند و به این وسیله در این مانور عظیم معنوی شرکت می کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha