سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ گردهمايي زائران حسيني در اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان(ع) بزرگ‌ترين تجمع در تمام تاريخ است؛ تجمعي كه شماره افراد حاضر در آن از ميليون‌ها نفر نيز بيشتر گزارش شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با نگاهي به اخبار منتشر شده از 4 گوشه جهان، مي‌توان دريافت كه ذوق و اشتياق براي حضور در اين اجتماع عظيم، عالم‌گير شده و اين كنگره عظيم معنوي از حركتي شيعي به اقدامي انساني تغيير هويت داده است؛ به نحوي كه فعالان راهپيمايي اربعين در عراق كه موكب‌داران و ميزبانان و ميهمان‌نوازان و نيز راهپيمايان هستند، فقط پيروان مذهب شيعه را در بر نمي‌گيرد و حتي اهل سنت دوستدار اهل بيت(ع) با بصيرت بسيار، نتايج مهم سياسي ـ اجتماعي اين حركت را دريافته‌اند و در آن شريك شده‌اند.

از سويي ديگر خبر‌هاي شركت مشاور رئيس جمهور روسيه، نمانيده كنگره آمريكا، سفير بوليوي در بغداد، اسقف‌هاي بلندمرتبه كاتوليك و ارتدوكس، كشيش مسيحي، روحاني اهل سنت، مردم ايزدي‌مذهب، هنرمندان غيرمسلمان، فعالان اجتماعي، سياسيون، اهل فرهنگ و استادان دانشگاه و ... از كشورها و اديان و مذاهب مختلف در راهپيمايي اربعين در چند سال اخير، خبر از اين مي‌دهد كه راهپيمايي اربعين توانسته است يك گردهمايي آزاد از تفكرات و انديشه‌هاي مختلف براي حمايت از آزادي‌خواهي و استكبارستيزي باشد.

اين اجتماع به خودي خود ظرفيتي عظيم را براي ديپلماسي عمومي ايجاد كرده كه در صورت برنامه‌ريزي درست و استفاده بهينه از آن، مي‌توان پيام عاشورا و قيام امام حسين(ع) و نيز حقايق مربوط به مذهب انسان‌ساز تشيع را به درستي تبيين كرد كه در اين صورت مي‌توان با بسياري از توطئه‌ها و خدعه‌هاي جهان سلطه از استكبار و صهيونيسم تا وهابيت و منافقين، در اسلام‌هراسي، ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي مقابله كرد.

 

منبع: ‌سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha