پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مرکز تخصصی الزهرا س گرگان

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی الزهرا سلام الله علیها گرگان در جلسه هم اندیشی با معاونین و کارکنان سطح دو و سه این مرکز، جوهر و معیار دینداری را اخلاق دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم مریم میرکریمی در جمع کارکنان مدرسه علمیه عالی الزهراء سلام الله علیها گرگان به بحث پیرامون «اخلاق اداری» پرداخت و ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات یکدیگر، با استناد به روایتی از امیرمومنان علی علیه السلام، تجربه را بزرگترین استاد دانست و بیان کرد: تجربه، میزان خطا و اشتباه را کم کرده و بهترین وسیله تصمیم گیری محسوب می شود.

وی، تعالیم دین را شامل سه بخشِ احکام، اخلاق و اعتقادات دانست و "اخلاق" را معیار و جوهر دینداری معرفی کرد و افزود: اگرچه شریعت مهم است و انسان برای رسیدن به طریقت و حقیقت راهی جز طریق شریعت ندارد، موید این مطلب روایات عدیده از ائمه معصومین علیهم السلام است، ولی شریعت به تنهایی کافی نیست و باید با اخلاق همراه باشد.

میرکریمی با استناد به روایتی از  پیامبر اکرم صلی الله علیه اضافه کرد: در اهمیت توجه به اخلاق در روابط فردی، اجتماعی و اداری همین بس که پیامبر اکرم(ص) راه رضایت مردم را "اخلاق" دانسته و می فرمایند: "شما هرگز نمی توانید همه مردم را با بذل مال راضی کنید، ولی با اخلاق خوشتان آنان را خشنود نمایید".

وی با بیان این که نوع نگاه انسان در اخلاق و رفتار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تا درک نکنیم که خلیفه خدا بر روی زمین هستیم و باید متخلق به اخلاق الهی باشیم، نمی توان درست عمل کرد.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا سلام الله علیها گرگان، در ادامه معاونت های این مرکز را همچون زنجیر و دانه های تسبیح به هم متصل دانست و ادامه داد: وظیفه همه تربیت طلبه مهذب و انقلابی است، لذا برای موفقیت در این مسیر علاوه بر پشتکار باید بین کارکنان همدلی وجود داشته باشد و تنها در این صورت است که کار و فعالیت نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha