جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شما دانش آموزان نخبه بسیجی باید سطح تحصیلی خود را ارتقا داده، خوب بدانید و بهتر درک کنید و مراحل بعدی را با موفقیت سپری کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم عصر روز گذشته در دیدار با مسؤولان و دانش آموزان نخبه بسیج دانش آموزی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: بسیج تفکری است که در زمان دفاع مقدس شکل گرفته است و تمامی افشار جامعه بویژه نوجوانان در جهت ادامه حرکت عاشورایی و رشد و موفقیت جامعه، ‌به آن نیاز دارند که مقام معظم رهبری نیز چندین بار این موضوع را مورد تأکید قرار داده اند.

وی با تأکید بر نیاز جامعه به فرهنگ بسیج، گفت: با حاکم بودن فرهنگ بسیج در جامعه،‌ هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت ولی اگر از این فرهنگ دور باشیم، باید از دشمن بهراسیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به نوجوانان بیان داشت: شما نوجوانان باید راه ۳۶ هزار نوجوان انقلابی را که برای تحقق و اعتلای آرمان های انقلاب و امام (ره) به شهادت رسیدند، ادامه دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین از راهیان نور بعنوان یکی از راههای اصلی زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: حضور در اردوهای راهیان نور برای تداوم فرهنگ شهادت در جامعه بسیار کلیدی است؛ من هر سال در این اردوها حضور یافته و اثرات مثبت آن را مشاهده کرده‌ام.

وی توجه نوجوانان و جوانان به اقامه نماز و انجام فرایض دینی را ضروری دانست و گفت:  اگر هر موفقیتی داشته باشید ولی نماز نخوانید فایده‌ای ندارد. در کنار مسائل دینی و واجبات، مسائل سیاسی نیز کاملاً جدی گرفته شود تا دانش آموزان با داشتن بصیرت و دانش سیاسی، در روزهای حساس نقشه های شوم دشمن را برملا کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آنانی که در بسیج عضو هستند باید الگو باشند و نمره‌های شما باید بیشتر از همه باشد تا بتوانید به مراتب عالی برسید. شما بسیجیان نخبه باید از لحاظ حجاب، ادب و اخلاق نمونه باشید.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: معلمان باید دانش آموزان را در زمینه مسائل سیاسی جاری کشور و جهان نیز آگاه سازند، نمی‌گویم که مدرسه جای سیاسی کاری باشد ولی باید برای روزهای بحران آمادگی و آگاهی‌های لازم را داشته باشند؛ ان شاءالله این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha