پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

مدیرحوزه علمیه همدان گفت: بدانیم که استکبار ستیزی، امام حسین(ع) را به شهادت رساند و با افزایش بصیرت خود همان طور که در این چهل سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده ایم، از این به بعد نیز ادامه دهنده راه و روش امام حسین(ع) خواهیم بود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت زیارت اربعین تاکید کرد: دشمنان اسلام درصدد بودند که اسلام را به عنوان دینی خشن در جهان معرفی کنند، لذا القائده، طالبان و پس از آن داعش را تاسیس کردند، سپس با تبلیغ این گروه ها به دنبال آن بودند که اسلام هراسی را ترویج دهند، اما مسلمانان با کمک اربعین نشان دادند که اسلام یعنی دین برادری و دوستی.

وی تصریح کرد: موکب هایی که در سراسر مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود و نحوه احترام زوار امام حسین(ع) این ها همه درس های بسیار بزرگی است که رسانه ها باید تلاش خود را در انعکاس این اخبار قرار دهند.

مدیرحوزه علمیه همدان، اجتماع عظیم  اربعین را نماد اتحاد عنوان کرد و اظهار داشت: حضور این جمعیت میلیونی در اربعین  نمایش اتحاد و برادری است و بهترین جواب به کسانی است که به دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان هستند.

وی تاکید کرد: نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت و حتی زوار از دیگران ادیان الهی نیز در این اجتماع عظیم حضور دارند و هر کس با هر چه در توان دارد به شکوه و عظمت آن اضافه می کند.

آیت الله موسوی اصفهانی، خود سازی و تهذیب نفس را دو توشه زیارت اربعین دانست و گفت: سعی کنیم این زیارت بدون دستاورد نباشد به طور مثال باید به یاد داشته باشیم که امام حسین هیچ گاه نماز و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کردند.

مدیرحوزه علمیه همدان ادامه داد: بدانیم که استکبار ستیزی، امام حسین(ع) را به شهادت رساند و با افزایش بصیرت خود همان طور که در این چهل سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده ایم، از این به بعد نیز ادامه دهنده راه و روش امام حسین(ع) خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی امروز نقشه دشمن است افزود: اشکالاتی که دشمنان به اسلام وارد می کنند به دلیل کینه هایی است که از اسلام ناب محمدی که امام حسین(ع) معرفی کرد، دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha