جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ شب سوم مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در منزل آیت الله مقتدایی

خطیب حوزوی گفت: بعد از عاشورا ۴۰ روز بر سر خانواده امام حسین (ع) کاری وجود نداشت که این قوم ظالم انجام ندهند و امروز سیل عظیم جمعیت جهان در کربلا پرتوهایی دارد که چشم دشمنان اسلام را کور کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در بیت آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد، بیان داشت:  عقل آدمی مدرک مسائل و عشق مقوله‌ای محرک برای انسان‌ها است.

وی بابیان اینکه عقل و عشق در عاشورا به بهترین نوع ممکن تبلور پیدا کرد تصریح کرد: عقل و عشق در واقعه عاشورا در کربلا مثل نور به چشم همه انسان‌های بیدار می‌خورد و همه عاشورائیان اهل عقل و عشق بوده‌اند.

این خطیب توانمند حوزه علمیه قم بیان داشت: هر دولتی برای ادامه مسیر خود نیاز به بودجه دارد و نهضت اسلام و عاشورا در این 1452 سال با خون حسین (ع) هدایت‌شده است.

وی ادامه داد: خون حسین (ع) بودجه دین خدا است و امروز به دست مداح، واعظ، منبری و عاشقان است که البته نقدهایی به مادحین و واعظین وجود دارد ولی اصل مطلب این است که خون حسین (ع) پاسدار امت اسلام بوده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی خوانساری گفت: هدف متعالی خلقت این است که زمین از عدل و داد پر شود و این هدف تمامی انبیاء و اولیای الهی بوده که تاکنون محقق نشده است و فرهنگ انتظار زاده نهضت عاشورای حسینی به شمار می‌رود که قطعاً مسیر متعالی خلقت را طی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: عاشورا برای تحقق مکتب انتظار نیازمند اربعین است و اربعین از سوی خدای تعالی وضع‌شده تا کمک و بازوی عاشورا در تبیین فرهنگ انتظار باشد.

سخنران مراسم در پایان گفت: بعد از عاشورا 40 روز بر سر خانواده امام حسین (ع) کاری وجود نداشت که این قوم ظالم انجام ندهند و امروز سیل عظیم جمعیت جهان در کربلا پرتوهایی دارد که چشم دشمنان اسلام را کور کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha